וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים בדרום חוזרים הבוקר לבית הספר

יהושע בריינר ונעמה טלמור

19.1.2009 / 7:40

תלמידי י"א וי"ב חזרו ללמוד בכל היישובים. בב"ש חזרו לפעול גם חלק ממוסדות החינוך המיוחד, ובשדרות מתקיימים לימודים מלאים

שי מכלוף

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

תלמידי כיתות י"א וי"ב במוסדות החינוך בבאר שבע, אשדוד ואשקלון חזרו ללמוד היום (שני) במרחבים מוגנים ובמקלטים. כך הוחלט בתום הערכת מצב שקיימו אמש גורמי חינוך בעיריות הדרום עם נציגי פיקוד העורף.

בבאר שבע חזרו לפעול בהדרגה גם חלק ממוסדות החינוך המיוחד ומעונות היום. בעיר שדרות מתקיימים לימודים בכל מוסדות החינוך. באופקים התחדשו הלימודים בכיתות י"א וי"ב. בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים בעיר מתקיימים לימודים רק במרחבים מוגנים.

באוניברסיטת בן גוריון מתקיימים היום לימודים במתכונת מצומצמת, סטודנטים בשנה ג' ומעלה בתואר ראשון וסטודנטים בתארים מתקדמים לומדים כרגיל. במכללה להנדסה על שם סמי שמעון (קמפוס באר שבע), מתקיימים לימודים חלקיים. במכללה להוראה "אחווה", מתקיימים לימודים לתואר שני ובמסלול ללימודי תעודה. במכללה האקדמית ספיר מתקיימים לימודים מלאים. במכללה לחינוך על שם "קיי" מתקיימים הלימודים וכמו כן מתקיימים הלימודים במכללה האקדמית אשקלון במסלולי ההנדסאים ובמכינה האקדמית.

בעקבות הכרזת צה"ל על הפסקת האש בדרום והודעת חמאס על הפסקת הירי לעבר ישראל, החל אתמול צה"ל לדלל את כוחותיו ברצועת עזה. אלוף פיקוד העורף יאיר גולן אמר אתמול בתדרוך לראשי יישובי הדרום באשקלון כי "אם תימשך הירידה בירי הרקטות, כבר ממחר יינתנו הנחיות מקלות לעורף".

"נושא ההברחות בראש סדר העדיפויות"

גולן הוסיף כי "מדיניות המיגון במהלך המבצע היתה שקולה ולא היסטרית ובמבחן התוצאה היא הוכיחה את עצמה". לדבריו, "המבצע היה רק דוגמית ולא היווה מצב חירום של ממש. אנו צריכים ללמוד כמה שיותר מהתמודדות העורף במצב הזה לקראת מצבי חירום קשים".

גם סגן שר הביטחון מתן וילנאי נשא דברים בתדרוך ואמר כי גם הוא צופה שתחול ירידה בירי הרקטות, אולם אם יימשך הירי "ישראל תגיב בהתאם". וילנאי התייחס גם לסוגיית הברחות הנשק ממצרים לעזה, ואמר כי "לאורך שנים כל אחד גלגל את הכדור לפתחו של אחר. הפעם הצלחנו לשים את נושא ההברחות בראש סדר העדיפויות". לדבריו, "המצרים בסיוע בינלאומי יטפלו בסוגייה".

כשנשאל על יכולת חמאס אמר וילנאי כי "הארגון הוכיח יכולת מוגבלת ומיד עם כניסת כוחות צה"ל לרצועה, פעיליו נסוגו פנימה". עם זאת, וילנאי הוסיף כי "חמאס מוכה, אבל הוא ימשיך לנסות להוציא פיגועים מכל סוג שהוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully