וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ: חמאס יכול לשקם את יכולותיו

18.1.2009 / 14:51

יובל דיסקין אמר בישיבת הממשלה כי ההכרזה על הפסקת אש חד צדדית גרמה לבלבול בקרב בכירי חמאס. "מערך הרקטות נפגע משמעותית"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"מעולם לא בוצעה התקפה כה מקיפה על חמאס, אולם צריך לזכור שאין זו פגיעה בלתי הפיכה. אם ישראל לא תתחזק את הנושא, אז המצב יחזור לקדמותו בתוך מספר חודשים". כך הזהיר היום (ראשון) ראש השב"כ יובל דיסקין בישיבת הממשלה.

לדברי דיסקין, "מערך הייצור והאחסנה של אמצעי הלחימה של חמאס נפגע באופן משמעותי. עדיין יש יכולת של ירי רקטי, אבל גם הוא נפגע משמעותית. חמאס מסתיר את היקף הנפגעים ברצועה כדי למנוע פגיעה במורל הפעילים".

דיסקין דיווח לשרים, כי מאז הכרזת ראש הממשלה אהוד אולמרט על הפסקת אש, נוצר בלבול רב בקרב הנהגת חמאס. הוא ציין, כי חמאס לא הצליח במו"מ עם מצרים בשל הקשחת העמדות מצד הזרוע המדינית בסוריה. "הבכירים משיכים להתחבא, כולל הניה", אמר דיסקין. "גם הפלגים האחרים ברצועה מבולבים מהמצב שנוצר. דווקא משום כך השעות והימים הקרובים רגישים ביותר. הימצאות כוחות צה"ל בשטח יוצרת רצון לנסות ולזנב בכוחות, ולכן המבצע עדיין לא הסתיים".

ראש אמ"ן, אלוף עמוס ידלין, שהשתתף גם הוא בישיבת הממשלה, אמר לשרים, כי "חמאס נמצא בדילמה בין ההתנגדות לבין ההבנה שהמשך המערכה יחריף את מצבו. בתקופה הקרובה חמאס עלול לנסות לבצע פיגוע תופת וירי תלול מסלול. מסתמן שהמבצע הצבאי הוא בבחינת תמרור עצור לרעיון ההתנגדות". עוד אמר ידלין כי החלה הספירה לאחור במערכה על שיקום עזה, וכי ישראל גם פוקחת עין על הנעשה בגבול הצפון.

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, אמר בישיבה, כי "נצירת האש שברירית ונבחנת בכל רגע מאז הנצירה". לדבריו, "אירעו שני מקרים וצה"ל השיב למקורות האש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully