וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: מוכנים להפסקה מיידית של הירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.1.2009 / 14:27

הנהגת הארגון בדמשק הודיעה כי היא מקבלת את היוזמה המצרית ומוכנה להפסיק מיידית את האש, בתנאי שישראל תיסוג תוך שבוע מהרצועה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

ארגון חמאס ושאר הפלגים הפלסטינים הודיעו היום (ראשון) על קבלת היוזמה המצרית והכריזו על הפסקת אש מיידיית ברצועת עזה. בהודעה הרשמית של חמאס והפלגים נכתב: "אנו, פלגי ההתנגדות הפלסטינים, מכריזים על הפסקת אש מצידנו ברצועת עזה ומבהירים כי אנו דורשים שכוחות האויב יסוגו מרצועת עזה בתוך שבוע ובמקביל ישראל תפתח את המעברים להכנסת ציוד הומניטרי ומוצרי יסוד עבור עמנו ברצועה".

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק אמר: "אנו מוכנים לשתף פעולה עם כל מאמץ, במיוחד מצד מצרים, להגיע להסכם שיענה על דרישותינו להסרת המצור ולפתיחת כל המעברים". גם שאר ארגוני הטרור הודיעו כי הם מצטרפים להפסקת האש של חמאס.

דובר מטעם הג'יהאד האיסלמי, דאוד שיהאב, אמר אחר הצהרים כי החלטת הפלגים הפלסטינים להפסיק את האש נובעת מכוונתם לשמור על האינטרס הלאומי העליון ולאפשר לציוד ההומניטרי להיכנס לרצועת עזה. "פלגי ההתנגדות ניצחו בשטח. החלטה זו משלימה את התפקיד שמילאו הפלגים", אמר לסוכנות הידיעות 'מען'.

בתוך כך, ישראל הודיעה מוקדם יותר כי לא תיסוג מרצועת עזה עד שחמאס וארגוני טרור אחרים לא יפסיקו את ירי הרקטות לעברה. יועץ ראש הממשלה לתקשורת בינלאומית מרק רגב אמר כי ישראל לא תיצור לוח זמנים לנסיגה כפי שהציע האו"ם. "כל עוד ישנה סכנה שחמאס יטרפד במתכוון את הפסקת האש, ויהיה עלינו להגיב לכך, עלינו להיות זהירים לפני שנסיג את כוחותינו. אם הפסקת האש תחזיק מעמד, נוכל להתחיל בהוצאת הכוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully