וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ב-2008: חברות הסלולר מקצצות

איילה צורף

18.1.2009 / 13:15

עברו את הניידות בשלום: תקציבי הפרסום של פרטנר, סלקום ופלאפון ירדו, בשטראוס ויוניליוור הגדילו ההוצאה על פרסום

כמו במטה קסם, בכל שנה מתנהלים תקציבי הפרסום של שלושת חברות הסלולר כמעט באופן זהה. כאילו שבראש כולן עומד סמנכ"ל שיווק אחד. הסכומים עצמם דומים מאוד מחברה אחת לשנייה, ואפילו - כשחברה אחת מעלה תקציב – האחרות מעלות התקציב ומיישרות קו.

ב-2007 כולן הגדילו את תקציבי הפרסום על מנת לחזק את המותג שלהן כהכנה לתקופת הניידות (האפשרות שניתנה לכל לקוח לעבור מחברה לחברה ולקחת עימו את מספר הטלפון שלו מבלי להחליף קידומת). ב-2008 שלושתן – פרטנר, פלאפון וסלקום – הקטינו יחד את תקציב הפרסום, כמעט באותם האחוזים: 41%, 38%, 28% (בהתאמה), ובנוסף, כולן מיישרות קו על אותה רמת תקציב פחות או יותר – 50-60 מיליון שקל בשנה.

שטראוס הוציאה 103 מיליון שקל על פרסום

קבוצת שטראוס הייתה ונותרה המפרסמת הגדולה במשק, מעמד אליו נכנסה עם המיזוג בין שטראוס לעלית לפני מספר שנים. החברה מובילה את טבלת המפרסמות, עם תקציב בהיקף של כ-103 מיליון שקל ב-2008, בפער של כ-15% מהבאה אחריה: קוקה קולה ישראל.

בניגוד למשרדי הפרסום שהציגו צמיחה של כ-15%, בקרב 20 המפרסמים הגדולים חל גידול ממוצע של 7% בלבד בהיקפי הפרסום, בעוד שכמחצית מהחברות בטבלה הקטינו תקציבים כבר ב-2008, עוד לפני פרוץ המשבר הכלכלי. את הפער בין הנתונים ניתן להסביר על ידי כך שמספר לא מבוטל של מפרסמים קטנים ובינוניים שלא נכנסו לטבלת 20 המפרסמים הגדולים, הגדילו ב-2008 תקציבי הפרסום.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "מלחמות רשתות השיווק מתעצמות, הן בגזרת רשתות המזון ששמות דגש על סניפי הדיסקאונט ועל תתי הרשתות במגזר הדתי, והן כתוצאה מהמיזוג של המשביר החדש לצרכן וניו פארם שמנסים להילחם בדומיננטיות של סופר פארם. פועל יוצא ממלחמות השיווק הוא הסטה של חלק מתקציבי הפרסום לכיוון הטלוויזיה על מנת ליצור רגש ובידול. בנוסף, ניכרת 'זחילה אטית' של הקטגוריה לכיוון הפרסום באינטרנט, אך עדיין מדובר באחוזים קטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully