וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבת תאונת האוטובוס - מהירות מופרזת

נתיב נחמני

18.1.2009 / 11:10

כך עולה מדו"ח סיכום מסקנות המשטרה. נהג האוטובוס נהג שלא בהתאם לתנאי הדרך - עיקול בירידה. התוצאה: 25 נהרגו ורבים נפצעו

נהג אוטובוס התיירים שהתהפך לפני כחודש סמוך לאילת, נהג במהירות מופרזת שאינה תואמת את תנאי הדרך, כך עולה מסיכום חקירת המשטרה. בתאונה נהרגו 25 תיירים רוסים ורבים נפצעו. חומרי החקירה נגד הנהג החשוד, אדוארד גלפונד, יועברו בימים הקרובים לפרקליטות, שם ישקלו הגשת כתב אישום נגדו בהתאם לראיות.

התאונה אירעה ב-16.12.08 בשעות הצהרים. גלפונד נהג באוטובוס בו היו 49 סוכני נסיעות מרוסיה שהיו בסיור הכרות עם אופציות התיירות בישראל. סוכנים נוספים מאותו הסיור נסעו באוטובוס אחר, בו נהג רמי וזאנה. ממצאי חקירת אגף התנועה של המשטרה עולה, כי בין גלפונד לוזאנה התפתח ויכוח במחסום צה"ל הסמוך לבסיס עובדה, לאחר שוזאנה, שהגיע למחסום אחרי גלפונד, יצא לפניו. כחמישה קילומטרים בהמשך הדרך, כאמור בעקבות נהיגה במהירות גבוהה בעיקול, איבד גלפונד שליטה על הרכב ויחד עם נוסעיו פרץ את גדר ההפרדה והידרדר מההר.

במשטרה מציינים כי בידיהם עדים רבים לעימות המילולי בין הנהגים. עם זאת, מדגישים כי העימות בין השניים התרחש אך ורק במחסום עצמו. בנוסף, מומחים שבדקו את האוטובוס שהתהפך העלו כי מערכות הרכב היו תקינות וכי אובדן השליטה וההתהפכות נגרמו כתוצאה מטעות אנוש ולא מתקלה מכנית. במשטרה אומרים היום, כי בידיהם דיסקת מכשיר הטכוגרף, המתעד את מהירות נסיעת הרכב, אשר מאשרת את החשדות.

לאחר התאונה הגדיר שר התחבורה שאול מופז את הגורם לתאונה כ"בריונות נהגים" והוסיף: "ייתכן שהיו גורמים נוספים, אבל זה מה שקרה". יומיים לאחר התאונה, הוטסו גופות ההרוגים לקבורה ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully