וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא תקבע לוח זמנים לנסיגה מעזה"

פנחס וולף

18.1.2009 / 13:12

כך הבהיר יועצו של ראש הממשלה. אולמרט: "אנחנו מקווים שהאש תיפסק, אבל אם היא תימשך צה"ל יגיב ללא היסוס"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ישראל הודיעה היום (ראשון) כי לא תיסוג מרצועת עזה עד שחמאס וארגוני טרור אחרים יפסיקו את ירי הרקטות לעברה. יועץ ראש הממשלה לתקשורת בינלאומית מרק רגב אמר, כי ישראל לא תיצור לוח זמנים לנסיגה כפי שמציע האו"ם . "כל עוד ישנה סכנה שחמאס יטרפד במתכוון את הפסקת האש, ויהיה עלינו להגיב לכך, עלינו להיות זהירים לפני שנסיג את כוחותינו. אם הפסקת האש תחזיק מעמד, נוכל להתחיל בהוצאת הכוחות".

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה אהוד אולמרט להפסקת האש החד צדדית שעליה החליט אמש הקבינט המדיני ביטחוני. בפתח ישיבת הממשלה אמר אולמרט, כי "ההחלטה על הפסקת האש הותירה את חופש הפעולה בידי צה"ל, אם אויבינו ימשיכו לתקוף. הבוקר הם המשיכו לירות והוכיחו את מה שאמרנו: הפסקת האש שברירית". לדבריו, "כוחות צה"ל מביטים היטב לכל פינה, קשובים לכל רחש. אנחנו מקווים שהאש תיפסק, אבל אם היא תימשך צה"ל יגיב. הוא ערוך לכך ויידע לפעול ללא היסוס".

אולמרט דיבר גם גם על מצבה המדיני של ישראל ועל הברחות הנשק לרצועה. לדבריו, "העולם החופשי הבין שחמאס הוא שלוחה של אירן והוא מוכן עתה להירתם למניעת הברחות הנשק מממנה לרצועה – וזה לא דבר מובן מאליו. ההתייצבות של מצרים למשימה היא ביטוי לנחישות שלה למנוע את הברחות הנשק ואני מקווה שנחישות זו תבוא לידי ביטוי בפועל". אולמרט הוסיף כי "דווקא כאשר הממשלה ניהלה משא ומתן לשלום, חמאס הגביר את האש ומנע כל סיכוי להתקדמות".

"רגישים לסבל בעזה"

ראש הממשלה הזכיר גם את המאבק הפוליטי שצפוי להתנהל עד הבחירות לכנסת. "ישנה הערכה שהחל מהבוקר יתחיל קרב פוליטי. אני חייב לציין לטובה את ההתנהלות האחראית של האופוזיציה ברשות בנימין נתניהו שהכתיב את הטון, נתן גיבוי לכוחות הביטחון ועמל בכישרון רב להסביר את כוונות ישראל".

באשר לביקורת שמושמעת נגד מהלכי המבצע, אמר אולמרט: "אני רוצה להאמין שאיש במערכת הפוליטית לא יעשה דבר כדי לשחוק מהישגי המבצע. איני מעלה על הדעת שיקום גורם ישראלי כלשהו כדי להסביר שהם ניצחו. אם יהיה גורם כזה, אני אתייצב נגדו במלוא הכוח".

אולמרט התייחס גם למצב ההומניטרי ברצועה ואמר כי "מלחמה כרוכה בפגיעות קשות גם ביריבינו. אינני צריך לומר שאין דבר שאנחנו שונאים יותר מפגיעה באנשים חפים מפשע, ויש רבים כאלה בעזה. אנחנו נעשה פעולה מקיפה ורצינית כדי לסייע בצד ההומניטרי. כל נפגע מקרב אזרחי הרצועה הוא נפגע שלא רצינו שיהיה. החמאס אשם אך איננו חדלים להיות רגישים וכואבים ונעשה ככל הניתן כדי לשקם ולסייע לאנשים שסבלו ממעשי הרצח שחמאס אחראי לו".

במהלך הישיבה אמר ראש ההמשלה, כי "המבצע טרם הסתיים ולכן אין לסכמו גם בהקשר של גלעד שליט". אולמרט הנחה את כל הגורמים לזרז את המגעים עם כל הגורמים המסייעים למשא ומתן. לדבריו, "הדיון הציבורי לא בהכרח מסייע לעניין".

"התקיפות חייבות להימשך"

עם כניסתם לישיבת הממשלה הבוקר הגיבו השרים על הפסקת האש החד צדדית, עליה החליט אמש הקבינט המדיני-ביטחוני.

לדברי חבר הקבינט, השר אלי ישי, "אי אפשר לדעת אם הפסקת האש תחזיק מעמד משום שההנהגה בעזה לא אחראית". כמו כן, הסביר ישי מדוע הצביע בקבינט נגד הפסקת האש בעזה: "אני לא מתנגד להיערכות קרקעית מחודשת אבל הפעולות האוויריות חייבות להימשך כל עוד אין פתרון לגלעד שליט ולירי הרקטות". ישי והשר רוני בר און הם היחידים מבין חברי הקבינט שהצביעו נגד הפסקת האש.

שר המשפטים דניאל פרידמן אמר עם כניסתו לישיבה כי "כוחות צה"ל נמצאים ברצועה ואני מקווה שלא יפנו אותה בלי שעניינו של גלעד שליט ייפתר".

שר התשתיות בנימין בן אליעזר אמר לפני הישיבה כי "המבצע בשלביו הראשונים מיצה את עצמו". לגבי חילופי האש שהתנהלו הבוקר בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים והמשך הירי לעבר יישובי מערב הנגב, אמר בן אליעזר כי "אף אחד לא ציפה שינצרו את האש מיד עם כניסתה של הפסקת האש לתוקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully