וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לעידן הפרו-ישראלי בבית הלבן?

עידן דורנר

18.1.2009 / 10:07

הנשיא הנבחר יפעל לשיקום תדמית ארה"ב בעולם המוסלמי. בין הצעדים המתוכננים: נאום במדינה איסלמית והתערבות בסכסוך במזה"ת

נשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה מתכנן להושיט יד מפוייסת לעולם המוסלמי, בניסיון לשקם את היחסים שנפגעו קשות במהלך 8 שנות שלטונו של ג'ורג' בוש. הוא יקדם יוזמות פיוס עם המוסלמים והוא מתכוון לשאת נאום בבירה איסלמית, עוד במהלך מאה הימים הראשונים של כהונתו. כך מדווח היום (ראשון) ה"סאנדיי טיימס".

אובמה טרם החליט היכן לנאום, אך לפי ההערכות יהיה זה במצרים או בפקיסטן. הערכה נוספת גורסת כי אובמה יבחר דווקא באינדונזיה, המדינה בעלת ריכוז המוסלמים הגדול בעולם, שם בילה חלק מילדותו.

אובמה, שיושבע לנשיאות ביום שלישי תחת שמו המלא - ברק חוסיין אובמה, אמר בראיון שנתן לאחרונה, כי השבעתו תהיה הזדמנות "מיוחדת לשקם את תדמיתה של ארה"ב בעולם בכלל ובעולם המוסלמי בפרט". בין היתר, הוא התחייב לסגור את מתקן הכליאה בגוואנטנמו, המהווה מקור לזעם רב בעולם המוסלמי.

על פי כל ההערכות, אובמה יעסוק בסכסוך במזרח התיכון מיד עם תחילת כהונתו. הוא מאמין כי לא ניתן יהיה להגיע לשלום ללא נקיטת גישה דיפלומטית לפתרון המחלוקות עם הפלסטינים, אירן, פקיסטן ואפגניסטן. לדבריו, "יש בעיות איזוריות רבות. הם לא יפתרו באמצעות בידוד ועלינו להיות פעילים בכל האיזורים האלה, על מנת להצליח לטפל בהן. מהר מאוד עם תחילת כהונתי אני אודיע על הקמת צוות מיוחד ועל תכנית שתאפשר לנו להתערב במחלוקות במזרח התיכון החל מהיום הראשון".

"העם האמריקאי ותושבי האזור הולכים להבין את רצינות כוונותינו בטיפול במזרח התיכון, גם בחזית הדיפלומטית ולא רק הצבאית". אמר אובמה. הוא הדגיש כי המשבר הכלכלי בארה"ב לא ירתיע אותו מלעסוק במזה"ת: "אני יודע שכמה אנשים אמרו שבגלל המשבר הכלכלי אני אדחה את הטיפול בבעיה הזאת עד לכהונתי השניה, או לקראת סוף הראשונה. אני לא חושב שיש לנו הלוקסוס הזה". הוא הוסיף כי "זה לא אומר שיש לנו הסכם מדף קרוב לחתימה או שאנו מתכננים אירוע גדול סטייל קמפ דיוויד, אך זה כן אומר שיש לנו צוות שמוכן להתחיל להתמודד עם הנושא בצורה יעילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully