וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפסקת האש: בדרום לא יחזרו ללמוד

נעמה טלמור

18.1.2009 / 5:08

פיקוד העורף החליט להשאיר את התלמידים שבטווח הרקטות בבית, מלבד כיתות י"א וי"ב בשער הנגב, נתיבות ורהט. בשער הנגב יפעלו גם הגנים

למרות הכרזת הפסקת האש החד צדדית של ישראל, פיקוד העורף החליט להורות שלא לקיים לימודים, כולל לימודים אקדמיים, היום (ראשון) בכל היישובים הנמצאים בטווח הרקטות, להוציא את בחינת הבגרות בחיבור, שתתקיים היום כסדרה.

על אף ההחלטה, במועצה האזורית שער הנגב, נתיבות ורהט, הוחלט כי הלימודים יתקיימו היום כסדרם בכיתות י"א-י"ב. בגלי צה"ל דווח כי בשער הנגב יפעלו גם הגנים.

שר הביטחון אהוד ברק ביקש מתושבי הדרום שלא להיכנס לשאננות, ולהמשיך להיות ערוכים לנפילת רקטות. אתמול נורו לעבר ישראל יותר מ-20 רקטות . סמוך לשעה 23:30, בזמן שראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק הכריזו על הפסקת אש חד צדדית בלחימה בעזה, נפלו חמש רקטות בשטחים פתוח באזור באר שבע. כשעה קודם לכן, נפלה רקטה בשכונת מגורים באשדוד וגרמה להפסקת חשמל באזור. רקטה נוספת נפלה סמוך לאשקלון. בכל התקריות לא היו נפגעים, אך מספר בני אדם לקו בחרדה.

חמאס מצדו הודיע כי הוא אינו מחויב להפסקת האש. בכיר חמאס בדמשק, מוחמד נזאל, אמר בראיון לרשת "אל-ערבייה" כי "החלטת הקבינט הישראלי אינה מחייבת את חמאס". לדבריו, "ישראל יכולה להפסיק את המתקפה שלה אבל נוכחות חייליה בעזה והמשך המצור - משמעו שלהתנגדות יש אופציות להגיב ולהגן על העם הפלסטיני". דובר חמאס פאוזי ברהום כי ארגונו לא יסכים בשום אופן לנוכחות של חיילי צה"ל ברצועת עזה, "יהיה אשר יהיה המחיר שחמאס ישלם על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully