וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות סוערות בעקבות ההחלטה לנצור האש

פנחס וולף

18.1.2009 / 1:03

בעוד שבשמאל אמרו כי החלטת הקבינט על הפסקת אש חד צדדית נכונה, בימין הביעו ביקורת קשה: ”מדובר בפשע בטחוני"

תגובות סוערות נרשמו במערכת הפוליטית בעקבות הודעת ראש הממשלה אהוד אולמרט כי הפסקת אש חד צדדית תיכנס לתוקפה בשעה 02:00 הלילה (שבת) ברצועת עזה.

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר כי "הסכם הפסקת אש ללא החזרת גלעד שליט, ללא שליטה ישראלית פיזית על ציר ההברחות מפילדלפי וללא כבילת החמאס היא פשע ביטחוני ואיוולת מדינית. לא ניתן לסמוך על הבטחות גורמים בינלאומיים, שטילי החמאס אינם מאיימים על אזרחיהם, עריהם ובתיהם. רק התייצבות ישראלית ברצועת עזה תבטיח זאת".

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי "מלכתחילה ברור היה שהמלחמה הזו לא תוביל לכל דבר טוב, ותזרע רק מוות, הרס ושנאה. הפסקת האש באה שלושה שבועות מאוחר מדי, ואחרי למעלה מ-1,200 הרוגים מיותרים בשני הצדדים. המלחמה גרמה הרבה מוות וסבל והרבה כאב, ורק העמיקה את השנאה בין שני העמים. את הסדרי הביטחון אליהם מנסים להגיע עכשיו ניתן היה ליישם גם לפני המלחמה. עתה עלינו לשקם את הריסות המהמלחמה בתחום המדיני, החברתי והסביבתי".

בתנועה החדשה -מרצ מסרו אמש כי "ההחלטה להפסקת האש היא נכונה, גם אם היא מאוחרת. יעדי המבצע, כפי שהוגדרו על ידי ראש הממשלה הושגו זה מכבר, וכעת יש צורך במהלכים מדיניים כדי להגיע לתקופת רגיעה ארוכת טווח ולשחרורו של גלעד שליט. ועדיין, עם שוך האש, אסור שנשכח את הבעיות הכקשות שמוסיפות להטריד את תושבי הדרום ותושבי ישראל כולה: פרנסה, חינוך ופנסיה".

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר כי הפסקת האש שעליה הכריזה ישראל היא "תרגיל יחסי ציבור כדי להוריד את הלחץ הבינלאומי עקב הפגיעה באזרחים והמשך המלחמה. הסכסוך אינו עם ארה"ב, אינו עם מצרים ולכן ההבנות עימן אינן רלוונטיות. המלחמה עם חמאס והאתגר להגיע לשלום עם אויבים ולא עם ידידים". לדבריו, התוצאה היחידה הברורה במלחמה היא "הטבח האיום בילדים ונשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully