וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "אולמרט נשא נאום תבוסה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.1.2009 / 0:09

לאחר שישראל הכריזה על הפסקת אש חד צדדית אמר בכיר בחמאס כי "החלטת הקבינט הישראלי אינה מחייבת את חמאס"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסאמה חמדאן, אמר (שבת) כי נאומו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, בו הכריז על הפסקת אש חד צדדית, הוא "נאום מפח-נפש שני", זאת לאחר מפח הנפש הראשון שנגרם לו, לדבריו, במלחמת לבנון השניה. "אולמרט מנסה לברוח מחקירה בגלל כישלון המלחמה ברצועת עזה", הוסיף.

בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" הבהיר חמדאן כי אולמרט "אינו שבע רצון" מתוצאות המלחמה בעזה והבטיח כי "חמאס ופלגי ההתנגדות הפלסטינים עדיין שולטים ברצועת עזה". חמדאן התייחס בדבריו גם לוועידה הערבית-בינלאומית שצפויה להתכנס מחר בקהיר ואמר כי משתתפי הוועידה מתכוונים "לחלק את עור הדוב בטרם הוא ניצוד".

מוקדם יותר אמר דובר חמאס פאוזי ברהום כי ארגונו לא יסכים בשום אופן לנוכחות של חיילי צה"ל ברצועת עזה, "יהיה אשר יהיה המחיר שחמאס ישלם על כך". ברהום דרש מצה"ל לסגת מהרצועה ולהסיר את המצור והוסיף כי "חמאס נשאר, ההתנגדות אמיצה וההנהגה יציבה".

חמדאן אמר עוד כי אולמרט אמר בתחילת דבריו שישראל היכתה מכה קשה את חמאס ובסוף דבריו הודה כי "ישראל נכשלה בשחרור גלעד שליט". לדברי חמדאן, "אולמרט אפילו לא יודע מה עלה בגורל שליט, ואם הוא חי או מת בשל מלחמתו המשוגעת נגד עזה". חמדאן הוסיף כי אם חיילי צה"ל יישארו בעזה, חמאס ימשיך להילחם.

בכיר חמאס בדמשק, מוחמד נזאל, אמר בראיון לרשת "אל-ערבייה" כי "החלטת הקבינט הישראלי אינה מחייבת את חמאס". לדבריו, "ישראל יכולה להפסיק את המתקפה שלה אבל נוכחות חייליה בעזה והמשך המצור - משמעו שלהתנגדות יש אופציות להגיב ולהגן על העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully