וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בצה"ל: הושגו יעדי המבצע בעזה

יהושע בריינר

17.1.2009 / 21:55

לדברי הגורמים, היעדים העיקריים היו השגת הרתעה והחזרת אורח החיים התקין לדרום. "בכל היתקלות עם אנשי חמאס, החיילים ניצחו"

על רקע ההצבעה הצפויה בקבינט על סיום המבצע בעזה, נראה כי גם במערכת הביטחון כבר מסכמים את המבצע. גורמים בצה"ל אומרים, כי לאחר 17 ימי לחימה הושגו היעדים שנקבעו בתחילת המבצע, כאשר היעד העיקרי הוא השגת הרתעה מול חמאס והחזרת אורח חיים תקין ליישובי הדרום.

לדברי גורמים בצה"ל, בכל היתקלות של הכוחות עם אנשי חמאס הייתה ידם של חיילי צה"ל על העליונה. את זאת מייחסים בצה"ל בעיקר לאימונים האינטנסיביים על המתארים של עזה וכן על שיתוף הפעולה המוצלח בין כוחות היבשה לחיל האוויר. כמו כן את הצלחת המבצע הצבאי מייחסים במערכת הביטחון לרוח הגבית, כפי שהיא מוגדרת, שקיבלו הכוחות בשטח מהציבור הישראלי.

למרות זאת, במערכת הביטחון לא משלים את עצמם ומודים כי חמאס, על אף שלא נלחם בצורה צבאית מול כוחות צה"ל, היה ונותר ארגון מסודר עם אמצעי לחימה מגוונים. גם בימים האחרונים, אומרים גורמים ביטחוניים, חמאס המשיך לנצל את הסיוע ההומניטרי והמשיך את השימוש באזרחים בלתי מעורבים כמגינים אנושיים.

עם זאת בצה"ל מדגישים כי הכוחות בשטח ממשיכים בפעולה, וכי עד כה לא התקבלה שום החלטה לעצירת המבצע. הכוחות בשטח המשיכו בלחימה גם היום, כאשר במספר הכוחות, בעיקר גבעתי וצנחנים, נתקלו במספר חמושים בדרום עזה, סמוך לשכונת תל אל הווא וכן בצפון הרצועה סמוך למחנה הפליטים שאטי.

בצה"ל גם ממשיכים בתחקור האירוע אתמול, בו נהרגו שלוש מבנותיו של ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש . מהתחקיר עולה כי מהבניין בו מתגוררת המשפחה נורתה אש צלפים מתמדת אל עבר כוח גולני הפועל באיזור. לאחר מספר יריות, נורתה אש פגזים אל עבר הבניין, ממנו ככל הנראה נהרגו שלוש הבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully