וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: ישראל היא המכשול להפסקת האש

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.1.2009 / 15:35

הנשיא חוסני מובארק קרא לישראל להפסיק מיד את האש, לסגת מעזה ולהסיר את המצור. "לא נסכים להצבת כוח בינ"ל על אדמת מצרים"

"אני פונה למנהיגי ישראל ואומר להם: המתקפה על עזה לא תביא להם ביטחון אלא רק תגביר את שנאת הפלסטינים כלפיהם ותכשיל את הדרך לשלום. אני דורש מישראל להפסיק מיידית את האש, לסגת מעזה ולהסיר את המצור". כך אמר היום (שבת) נשיא מצרים חוסני מובארק בנאום טלוויזיוני.

מוקדם יותר, שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט האשים את ישראל בסיכול המאמצים המצריים להפסקת פעולת צה"ל בעזה. "העקשנות הישראלית היא המכשול המרכזי בפני המאמצים המצרים לגיבוש הסכם לסיום המלחמה ברצועת עזה", אמר. אל-רייט הוסיף, כי ההסכם הביטחוני בין ישראל לארה"ב בנוגע למניעת הברחות נשק ממצרים לעזה "אינו מחייב את מצרים". לדבריו, למצרים "אין שום מחויבות למסמך".

הנשיא מובארק גם התייחס בדבריו לדרישה להצבת כוח בינלאומי על אדמת מצרים והבהיר כי מצרים לא תיענה לה. "זהו קו אדום שלא חצינו ולא נחצה אותו", אמר. מובארק הבטיח כי ברגע שתופסק האש ברצועת עזה, "מצרים תפעל באופן מיידי לחידוש הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס". בנוסף, אמר כי מצרים תגביר את המאמצים לסיום המשבר הפנים-פלסטיני בכך שתיזום ועידה בינלאומית שתסייע לעזה.

עוד אמר מובארק, כי "מצרים תשאיר את מעבר רפיח פתוח למעבר של מקרים הומניטריים עד שתגובש הסכמה להפעלת המעברים בהתאם להסכם מ-2005 בין ישראל, הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully