וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

17.1.2009 / 0:44

מה עושים עם חתול שאוכל מה שאסור לו, ומה עם כלב שמלקק צעצועים של תינוק? דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

פעם, הייתי משחרר את כלבתי בגינה והיא הייתה רצה ומשחקת עם כלבים. בחודשיים האחרונים, כשאנחנו מגיעים לגינה היא פשוט רוצה לעשות את הצרכים שלה ולחזור כמה שיותר מהר הביתה. יכול להיות שמשהו לא בסדר איתה?

ייתכן מאד והכלבה סובלת מחרדה כלשהי. יכולה להיות חרדה מפני כלבים אחרים עם עברה אירוע בו תקפו אותה כלבים, אפשרות נוספת היא חרדה מפני רעמים ברקים או אירועים מפחידים אחרים ראו קישור לקרוא מעט עצות בנושא).

מדי פעם, הכלבה שלי עושה קולות משונים מהפה (נשמע כמו התלקקות מוגזמת) זה אומר שהיא רוצה לאכול דשא. אחרי שהיא מנשנשת קצת ירוק, היא נרגעת. זה יכול להצביע על בעיה רצינית?

נסיון התלקקות מוגזמת עלול להעיד על בעיית גירוי כלשהו של הוושט או הקיבה. יש אפשרות של דלקות בחלל הפה כמו בעיות שיניים או גירוי של הוושט והקיבה. אפשרות נפוצה בעונה הזו היא ביטוי של תולעת הפארק. ההדבקה בתולעת היא בעיקר בקיץ והסימנים לנגיעות והבעיות הן כעת בחורף. הקאות, נסיון להקאה או ליקוק מוגזם, לעלוע, נשימה הפוכה כמו משיכת אויר פנימה וכו' – כל אלו סימני פגיעה בוושט. בדיקה פשוטה וזולה יכולה להציל חיים – א. בדיקת צואה במשך שלושה ימים רצופים למעבדה המכירה את הבדיקה לתולעת הפארק. ב. בדיקה אנדוסקופיה, על ידי מכשור אופטי מתאים הווטרינר יכול לסרוק את הושט ולגלות את הגרנולומה (הבית הקטן) שיוצרת התולעת. גשו לטיפול בנושא – זהו לא תהליך נורמלי.

החתול שלי משלשל מדי פעם. בפעמים הראשונות לקחתי אותו לווטרינר, אבל אני לא רוצה ללכת למרפאה על כל שטות. שלשול הוא תמיד סימפטום למחלה? הוא אוכל מזון יבש, ורטוב מדי פעם, אבל הוא גם לוקח ביסים מכל מה שאני אוכלת

שלשול הוא קודם כל ביטוי למערכת העיכול והרגישות שלה למרכיבים מסוימים. נסי להפסיק את המזונות האחרים ולהתבסס על יבש איכותי. אני בטוח שהאכלת החתול במזון שלך הוא מתן מענה לצורך רגשי שלך ולא של החתול בלבד. אם הוא ממש מציק, שימי לו בצלחת את המזון שלו באותו זמן. יש מזונות רפואיים למצבים בהם יש רגישות מיוחדת למזון רגיל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

יש לנו כלב בן שבע, מחונך ומקסים, וילד בן שנה. קורה לפעמים בטעות שהכלב מלקק משהו שהילד עלול להכניס לפה. הכלב בריא ומחוסן, אך רצינו לדעת אם יש בכל זאת סכנה ואם צריך להקפיד יותר, או שאין חשש במקרים כאלה?

אין חשש, למעשה המחלות אותן הכלב יכול להעביר לנו הן מועטות ביותר. מרבית המחלות השונות מועברות מחיה לחיה באותה משפחה – כך למשל מחלות שלנו לא יעברו כל כך לכלבים או חתולים וכיוב'. ילדים בסיכון הגבוה ביותר להדבקה מ... ילדים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully