וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המלחמה הכל יהיה אותו הדבר

סלאם שרקייה, מאמר אורח

16.1.2009 / 16:05

סלאם שרקייה מחכה ליום שאחרי, למרות שכלום לא ישתנה. רק אולי בעוד כמה שנים יבינו הפוליטיקאים בירושלים, שלא הכל משיגים בכוח

קשה לי לשבת ולכתוב את התחושות שלי סביב מה שמתרחש במדינה בימים קשים אלה. המצב אליו הגיע החברה הישראלית, החל מההתלהמות וחוסר הבנת הציבור הערבי, ועד המעשה הגזעני, הפשיסטי שנובע מחוסר ביטחון עצמי של פסילת המפלגות הערביות. פסילת המפלגות היא מעשה המעיד על התפוררות החברה בישראל ומשרת את ליברמן, שהציבור הפשיסטי בחברה בישראל יצביע עבורו, וגם את בל"ד, שקיבלו תעודת הכשר על היותם המפלגה הלאומית המובילה באוכלוסיה הערבית.

מי שהפסיד מההחלטה הזו הם האנשים המתונים, השפויים והפרגמטים, ערבים ויהודים. ברור לכל מי שמבין בחוק ובחוקה שאין בסיס להוציא את המפלגות האלה מחוץ לחוק, שבית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה ובל"ד ורע"מ-תע"ל יתמודדו.

העיניים עדיין נשואות לעזה, כשברור שלקראת יום שבת המבצע ייעצר, אם במסגרת הפסקת אש חד צדדית של מדינת ישראל, או במסגרת "הסכמון" בין החמאס וישראל. "הסכמון" שלא יביא לשום "מציאות ביטחונית" ולא משרת את האוכלוסייה העזתית. ההסכם יגיע רגע לפני כניסתו של ברק אובאמה לתפקיד נשיא ארצות הברית, ובגלל שהבחירות הולכות ומתקרבות וכל מפלגה תרצה להציג את התרומה של למבצע, ולשכנע למה היא ראויה לקבל יותר קולות של המתלהמים שתמכו במלחמה הזו.

ניתוח של המצב מראה שברק מתחזק על חשבון המפלגות הקטנות ועל חשבון קדימה, ביבי שומר על מעמדו וירכיב את הממשלה הבאה וברק יהיה שר הביטחון שלו. לקדימה אין עמוד שדרה וברור שהיא תצטרף לקואליציה ושוב ציפי תהיה במשרד החוץ. ש"ס יתגמשו בגלל שאחרת לא יהיה קצבאות, ליברמן ירצה לעצמו את תיק הביטחון פנים, אבל אז יעלה נושא חקירת המשטרה המתנהלת נגדו והוא יסתפק בתפקיד אחר עם טייטל מאיים. כך תוקם ממשלה חדשה תוקם לתפארת מדינת ישראל.

ובינתיים בעזה

בעזה המוחרבת יחכו לראות את החמאס מסתלק מהשלטון, בנימוק ש"השחיתות של הפת"ח עדיפה על האסון שהביא החמאס". אבו מאזן, באמצעות שלושה מיליארד דולר כספי תרומות, ישתלט מחדש על הרצועה, ישקם ויבנה את עזה מחדש, יקים את סמלי השלטון וגדרות הבטון. מצרים תתמוך במהלך, סוריה לא תתנגד, ישראל תלחץ שזה יקרה וארצות הברית תברך על השלטון המתון.

בתסריט הזה ישנה בעיה, כיון שאבו מאזן הוא כבר לא נשיא הרשות הפלסטינית. הקדנציה שלו נגמרה לפני שבוע, בתשיעי לינואר, וחמאס ידרוש לקיים בחירות חדשות בתום המלחמה. אבו מאזן ינסה לדחות אותן בגלל החשש שהעם יזדהה עם המראות הקשים מעזה, ישראל שוב תתערב ותחליט לעם הפלשתיני מי "סחבק" ומי לא, ארצות הברית של אובמה לא תנקוט עמדה, ושוב יהיה בעזה תוהו ובוהו.

עופרת יצוקה שתיים לא יקרה, כי הבחירות כבר יעברו, בעזה החמאס ימשיך לשלוט והעזתים ימשיכו לסבול, הפת"ח ירכיב ממשלה חסרת לגיטימיות, משא ומתן מדיני לא יתנהל, טילים ימשיכו לעוף על הדרום ותל אביב תהיה מאוימת יותר מתמיד. כשהמצב ימשיך ככה עוד כמה שנים אולי יבינו בירושלים, שמה שלא הולך בכוח, לא יבוא בעוד יותר כוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully