וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תיסוג מעזה רק אם תושג רגיעה ארוכה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.1.2009 / 9:32

מקור מצרי בכיר אמר כי ישראל עדיין לא נענתה ליוזמה המצרית בשל נכונות חמאס לרגיעה של שנה בלבד. כמו כן, ישראל דורשת נוכחות בינלאומית בציר פילדפי

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (במיל.) עמוס גלעד, אמר לראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן בפגישתם אתמול (חמישי) כי ישראל לא תסכים לסגת מהרצועה כל עוד חמאס מסרב לרגיעה ארוכת טווח. כך דיווח מקור מצרי בכיר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. עמדת החמאס היא כי יש לחדש את הרגיעה רק למשך שנה. לפי הדיווח, גלעד דרש עוד נוכחות בינלאומית בציר פילדלפי על מנת למנוע הברחות נשק לעזה.

המקור מסר כי סלימאן עדכן את גלעד בעמדתו של חמאס שאותה הציגו בכיריו שלשום בפגישה בקהיר עם סגנו של סלימאן, עומאר קינאווי. לפי חמאס, על ישראל להפסיק את האש, לסגת מעזה, להסיר את המצור ולפתוח את המעברים לפני כל הסכם רגיעה לחצי שנה או שנה.

"המצרים קיבלו קריאות לעזרה מפעילי חמאס בעזה, מראשי מוסדות הומניטריים ומאישים פלסטינים אחרים", הוסיף המקור. "על כן המליצו המצרים לחמאס להסכים להצעה המצרית". המקור תאר את הפגישה האחרונה בין משלחת חמאס לבכירים המצרים כ"סוערת", שכן במהלכה תקף סגנו של סלימאן את בכירי חמאס במילים חריפות.

בתוך כך, גלעד, ייצא הבוקר לסבב שיחות נוסף במצרים כדי לדון בפרטי היוזמה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה. כך החליטו אמש ראש הממשלה אהוד אולמרט, שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק בתום ישיבה שהוקדשה למצב המלחמה ברצועה ולמתווה המדיני לסיומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully