וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באו"ם: "ישראל הפכה את עזה לגיהנום"

אורי טננבוים

16.1.2009 / 2:17

נשיא העצרת הכללית מיגל ד'אסקוטו מתח ביקורת חריפה על ישראל במהלך כינוס מיוחד על המצב ברצועה. השגרירה גבריאלה שלו יצאה מהאולם במחאה

"ישראל הפכה את עזה לגיהנום בוער". כך האשים הלילה (שישי) מיגל ד'אסקוטו, נשיא העצרת הכללית של האו"ם, בדיון מיוחד שקיימה העצרת על המצב ברצועת עזה. בדיון ביקר ד'אסקוטו את ישראל בגין התעלמותה, לדבריו, מהחלטת מועצת הביטחון שקראה להפסקת אש ברצועה.

"זה נראה לי אירוני", אמר ד'אסקוטו, "שישראל - מדינה שיותר מכל אחת אחרת חייבת את עצם קיומה להחלטת עצרת האו"ם - מתייחסת בבוז כה רב להחלטות האו"ם. הצהרתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, שערערה על סמכות מועצת הביטחון, בבירור מציבה את ישראל בעמדה של מדינה שמתעלמת מהחוק הבינלאומי ומהאו"ם".

לדברי ד'אסקוטו, ישראל מנהלת "מלחמה נגד אוכלוסייה חסרת ישע הנתונה במצור". הוא ציין כי הפרת החוק הבינלאומי באה לידי ביטוי בענישה קיבוצית, בשימוש בלתי-מידתי בכוח צבאי ובתקיפת מטרות אזרחיות, לרבות בתים, מסגדים ובתי ספר.

במהלך הדיון, שכונס לבקשת נציגי 118 מתוך 192 המדינות שחברות באו"ם, עלו דוברים בזה אחר זה ותקפו את ישראל. שגריר מלזיה אף דרש לכונן בית דין מיוחד כדי לחקור את מה שהגדיר כ"פשעי המלחמה של ישראל".

שגרירת ישראל באו"ם, פרופ' גבריאלה שלו, הביעה את מחאתה על הדיון בעצרת ואמרה כי מועצת הביטחון היא הממונה על הטיפול בסכסוכים מדיניים. היא האשימה כי עצם קיומו של הדיון מעודד את הטרור של חמאס, ולאחר מכן עזבה את האולם. נשיא העצרת חרג מהנוהל המקובל, הגיב על דברי שלו ואמר כי הוא דוחה אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully