וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש מתעכבת: גלעד ייצא שוב למצרים

16.1.2009 / 2:01

ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת החוץ החליטו לשלוח את עמוס גלעד לסבב שיחות נוסף על פרטי היוזמה המצרית. לבני יצאה לוושינגטון כדי לחתום עם רייס על הסכם למאבק בהברחות

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל') עמוס גלעד, ייצא הבוקר (שישי) לסבב שיחות נוסף במצרים כדי לדון בפרטי היוזמה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה. כך החליטו אמש ראש הממשלה אהוד אולמרט, שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק בתום ישיבה שהוקדשה למצב המלחמה ברצועה ולמתווה המדיני לסיומה.

במהלך הישיבה, שנמשכה כחמש שעות, סקר גלעד את ההצעות ששמע מהמצרים בביקורו האחרון בקהיר, וגורמי הביטחון השונים הציגו את התייחסותם למתווה הפסקת האש. לאחר סבב השיחות הנוסף שיקיים גלעד, יוחלט האם ומתי לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני.

בתוך כך, שרת החוץ ציפי לבני יצאה לילה לארצות הברית כדי לחתום עם עמיתתה האמריקאית קונדוליזה רייס על מזכר הבנה למאבק בהברחות הנשק לרצועת עזה. מנכ"ל משרד החוץ אהרון אברמוביץ' כבר נמצא בארה"ב ומנסה לגבש את פרטי ההסכם. מלשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט נמסר, כי בעקבות עבודת מטה שנערכה במשרד החוץ ושיחות שקיימה לבני עם קונדוליזה רייס, החליט רראש הממשלה בעצה אחת עם שרת החוץ ושר הביטחון אהוד ברק כי לבני תצא כבר הלילה לארה"ב כדי להשלים את העבודה על ההסכם.

גורמים מדיניים מסרו אמש, כי ייתכן שהסכם המעטפת הישראלי-אמריקאי ייחתם כבר היום. לדבריהם, עם נחיתת שרת החוץ בוושינגטון היא תעבור על פרטי המזכר שטרם סוכמו, ואם אלה יהיו לשביעות רצון ישראל, יחתמו הצדדים על ההסכם. הסכם המעטפת מתאפשר לאחר מגעים ממושכים בין משרד החוץ למחלקת המדינה האמריקאית.

בהתייחסו להסכם המתגבש, אמר אתמול ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי "על ישראל להסיר את המצור, שכן הוא זה שהוביל למשבר, ולאחר מכן לפתוח את המעברים לעזה כשבראשם מעבר רפיח. לא נתפשר על פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully