וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תקים בי"ח שדה לפלסטינים מעזה

עדי שמחוביץ

15.1.2009 / 19:45

ראש מנהלת התיאום והקישור אמר בדיון בבג"ץ כי בית החולים יוקם בגבול הרצועה. לדבריו, חמאס מונע מחולים לעבור לישראל

"צה"ל יקים בית חולים שדה בגבול עזה לטפל בפצועים פלסטינים", כך אמר היום (חמישי) ראש מנהלת התיאום והקישור ברצועת עזה, אלוף משנה משה לוי בדיון שנערך בבג"ץ על עתירות שהגישו ארגוני זכויות אדם נגד הלחימה בעזה.

בתחילת הדיון אמר עו"ד ענר הלמן מפרקליטות המדינה כי אין ספק שהמצב ההומניטרי בשטח הרצועה "לא פשוט בכלל, מדובר בשטח שבו מתנהלת לחימה ולא נמצא בשליטה ישראלית, אנחנו בלחימה, דברים קורים ומדובר בסיטואציה מורכבת".

אלוף משנה לוי אמר כי רוב הפניות שמגיעות לצה"ל נענות תוך שעה עד ארבע שעות וישנם מקרים בודדים בלבד בהם הפינוי לוקח מספר ימים מאילוצי לחימה. עוד ציין אלוף משנה לוי כי "הפלסטינים לא מעוניינים להעביר פצועים לישראל, החמאס לא מאפשר את העברת הפצועים וזאת למרות שמשרד הבריאות בישראל נערך לקבלת פצועים ופונו כ-200 מיטות בישראל לשם כך".

עורך הדין עילם ידין מארגון זכויות האדם "גישה" התייחס להפצצת משרדי אונר"א ברצועה: "אלוף משנה לוי אומר כי הם סימנו את כל מתקני אונר"א, כנראה שזה לא כולל את המתקן שהופצץ היום". נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש הגיבה לדברים ואמרה כי "אנחנו נמצאים במצב סוריאליסטי", והשופט אשר גרוניס אמר כי "אם ניתן לירות בטעות על כוחות צה"ל, טעויות נוספות עלולות להתרחש". הרכב השופטים הורה למדינה להתייחס למקרים הפרטנים שעלו בעתירות עד יום שני בצהרים ולאחר מכן יתנו את החלטתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully