וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שיזם את ההפיכה: סיפורו של סעיד סיאם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.1.2009 / 18:56

שר הפנים של חמאס שחוסל הערב נחשב לאחד ממובילי הזרם הקיצוני בארגון. הוא גם הוביל את ההפיכה בעזה ורדף אחרי פעילי פתח

סעיד סיאם, שחוסל הערב (חמישי) על ידי צה"ל, הוא אחד המנהיגים הבולטים והבכירים ביותר בארגון חמאס. סיאם הוא הדמות הבכירה שחוסלה מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. סיאם, בן 50, נחשב לאחד מהמנהיגים שהובילו קו פוליטי קיצוני ובלתי מתפשר יחד עם בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר. בשנים האחרונות כיהן סיאם כשר הפנים בממשלת חמאס ברצועת עזה.

בשנת 1992 נמנה סיאם עם מגורשי חמאס למרג' א-זוהור שבלבנון. במרוצת השנים, מעמדו בארגון השתדרג עד שבשנת 2006 מונה לשר הפנים של חמאס בממשלתו של איסמעיל הניה. כשר הפנים ואחראי על מנגנוני הביטחון ברצועה יזם סיאם והקים את הכוח הביצועי של הארגון (המכונה: "אל-קווה אל-תנפיד'יה"). הכוח הביצועי עסק באבטחה, שיטור ואף בלחימה במתנגדי משטר ובפעילי פתח.

סיאם, הידוע בקשריו ההדוקים עם בכירי הזרוע הצבאית של הארגון גדודי עז א-דין אל-קסאם, הוביל את ההפיכה שביצע חמאס ברצועה. תחת פיקודו פגעו "הכוח הביצועי" בפעילי פתח תוך כדי שימוש באלימות קשה. בשנת 2006, לאחר חטיפתו של גלעד שליט, תקף חיל האוויר את משרדו אך סיאם לא נפגע.

לא רק ישראל הציבה את שמו של סיאם בראש רשימות החיסול שלה. גם בארגון פתח תיעבו את סיאם שרדף אחרי פעיליו ועל כן ניסו להתנקש בחייו. בדצמבר 2006, למשל, נורו יריות לעבר שיירתו של סיאם אולם הוא לא נפגע. סיאם האשים פעמים רבות את פתח בניסיונות להתנקש בחייו ובחיי בכירי חמאס נוספים כמו איסמעיל הניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully