וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס מבטיחים נקמה: "ישראל השתגעה לגמרי"

יהושע בריינר וניר יהב

15.1.2009 / 20:55

ראשי הארגון הגיבו בזעם ובתדהמה על חיסולו של שר הפנים בממשלת חמאס, סעיד סיאם. הזרוע הצבאית: "דמו לא נשפך לשווא"

"ישראל השתגעה לגמרי", כך הגיב הערב (חמישי) ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל על חיסולו של שר הפנים בממשלת הארגון סעיד סיאם בעיר עזה. לדבריו, "ישראל נסערת משום שהיא נכשלת בהתמודדותה עם פעילי ההתנגדות הפלסטינים בשדה הקרב ברצועת עזה". משעל הוסיף כי "האבידות בנפש של ישראל רבות מהאבידות שספג חמאס".

בזרוע הצבאית של חמאס הבטיחו לנקום את מותו של סיאם. "דם מנהיגינו, נשותינו וילדינו לא נשפך לשווא אלא יהווה מופת לכבוד, לניצחון ולשחרור", נמסר מהזרוע הצבאית

סיאם, חוסל הערב בפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ בעיר עזה. בתקיפה נהרגו גם אחיו של סיאם, איאד, גם הוא בכיר בחמאס, וראש מנגנוני הביטחון של הארגון, סלאח אבו שרח. מקורות פלסטינים הוסיפו כי עוד שישה בני אדם נהרגו בתקיפה.

סיאם נהרג כשמטוס קרב של חיל האוויר תקף את ביתו של אחיו בעיר עזה. סיאם הוא הבכיר הראשון מהדרג המדיני של חמאס שחוסל על ידי צה"ל מאז החל במבצע "עופרת יצוקה".

סיאם, בן 50, תושב שכונת שיח' רדואן, כיהן כשר הפנים בממשלת חמאס בעזה. סיאם, הנחשב לאחד המנהיגים הקיצוניים בחמאס, אחראי על הכוחות המשטרתיים של חמאס וייסד את הכוח הביצועי של הארגון. הכוח תחת פיקודו עסק באבטחה, שיטור ואף בלחימה נגד מתנגדי המשטר, בהם פעילי פתח. סיאם ניצל בעבר ממספר ניסיונות חיסול, הן על ידי פתח והן על ידי ישראל.

"ישראל לא תצליח לעולם לשבור את חמאס ולמנוע את ירי הרקטות לעברה. היא לא תצליח להשיג שום הישג", הוסיף משעל. "כעת, לאחר שנכשלה בזירה הצבאית, ישראל פונה לזירה הדיפלומטית". משעל תקף את שתיקת מנהיגי ערב ואמר כי גם הם זקוקים לניצחון של עזה: "כואב לנו לשמוע את עמדות העולם הערבי. עזה ראויה ליותר מוועידה של מנהיגי מדינות ערב".

צה"ל מהדק את המצור על עזה

מוקדם יותר היום, הפגיזה ישראל את המשרד הראשי של אונר"א בעיר עזה. מהארגון נמסר כי במבנה פגעו שלושה פגזי זרחן וכי כתוצאה מכך נפצעו שלושה בני אדם. דובר הארגון אמר לוואלה! חדשות כי בזמן התקיפה שהו במתחם 700 פלסטינים שמצאו מקלט במקום ואלה הועברו לאחר מכן לבתי ספר יסודיים השוכנים באזור. מצה"ל נמסר כי ההפגזה בוצעה בתגובה לירי שביצעו חמושים מהמתחם אל עבר כוחות צה"ל.

הפלסטינים מדווחים כי מאז הבוקר מהדק צה"ל את המצור סביב העיר עזה. לדבריהם, עשרות טנקים ישראלים נכנסו, בחסות אש ארטילרית והפצצות אוויריות, לאזורים בשכונת תל אל-הווא שבדרום העיר עזה. כתוצאה מהפגזות צה"ל בשכונה, שריפה פרצה בבית החולים "אל קודס" ועשרות בני אדם נלכדו בבניין. כמו כן דווח, כי בעקבות כניסתם של כוחות צה"ל לעיר, אלפים מתושביה נמלטו מבתיהם.

מצה"ל נמסר כי מאז הבוקר תקפו כלי טיס של חיל האוויר 40 יעדים ברצועה, ביניהם 11 חוליות חמושים, 10 אתרי שיגור, שני מחסני נשק ושתי מרגמות. באחת התקיפות נהרגו שניים ממאבטחיו של בכיר חמאס מחמוד א-זאהר. בתוך כך, ראש שירותי החירום ברצועה, ד"ר מועאוויה חסנין, עדכן כי מספר ההרוגים הפלסטינים מאז תחילת מבצע צה"ל ברצועה עלה ל-1095 ומספר הפצועים ל-5027.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully