וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מוכנים לחדש את הרגיעה למשך שנה"

פנחס וולף וניר יהב

15.1.2009 / 20:50

נציגי הארגון אמרו לבכירים בקהיר כי הם מתנים את חידוש הרגיעה בנסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה ופתיחת כל המעברים

נציגי חמאס הודיעו הערב (חמישי) לבכירים בקהיר כי הם יסכימו לחדש את הסכם הרגיעה למשך שנה. עם זאת, בארגון התנו את הפסקת האש בנסיגת כל כוחות צה"ל במהלך השבוע הקרוב, פתיחת המעברים וכן ערבות בינלאומית לכך שהמעברים יישארו פתוחים.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר מוקדם יותר כי "על ישראל להסיר את המצור, שכן הוא זה שהוביל למשבר, ולאחר מכן לפתוח את המעברים לעזה כשבראשם מעבר רפיח. לא נתפשר על פחות מזה. רק לאחר מכן נדון בשאר הפרטים".

בתוך כך דיווחה הערב הטלוויזיה המצרית הרשמית מפי בכיר בקהיר כי ישראל נענתה בחיוב ליוזמה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה, כך דיווחה הערב . לפי הדיווח, התשובה החיובית של ישראל נמסרה על ידי ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד שיצא הבוקר למצרים. גלעד שב לישראל ונפגש עם שר הביטחון אהוד ברק.

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה אהוד אולמרט ליוזמה המצרית. בשיחת טלפון עם מזכירת המדינה האמריקאית קונודליזה רייס אמר אולמרט כי "ישראל מעוניינת למצות את הערוץ המצרי, להביא להפסקת אש ולהפסקת ההברחות כדי להגיע לסיום הפעולה הצבאית בעזה". אולמרט ציין שכעת ישראל ממתינה לחזרתו של עמוס גלעד ממצרים כדי לבחון כיצד ניתן להתקדם בכיוון זה.

רייס ציינה כי ארצות הברית תהיה מוכנה לסייע בסוגיית ההברחות ולחתום על מזכר הבנות עם ישראל בנושא. בנוגע לתקרית הדיפלומטית, השניים סיכמו לשים את אי ההבנות בינהם מאחור ולהמשיך את יחסי העבודה כפי שהיו בשנים האחרונות.

אמש הודיע חמאס כי הוא מוכן לקבל את ההצעה המצרית עם כמה הסתייגויות שונות. במסיבת עיתונאים שקיימו בכירי חמאס בקהיר, הם הביעו תקווה שמאמצי מצרים יובילו לסיום "התוקפנות" הישראלית נגד הפלסטינים ואמרו כי זו היוזמה היחידה שהוצגה בפניהם. לדברי חבר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס סלאח אל-ברדוויל, "ננסה בכל דרך להשיג את מטרותינו כדי לסיים את התוקפנות, להסיר את המצור ולפתוח את המעברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully