וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספרסו גרמני בארומה נאצית

עידן דורנר

15.1.2009 / 13:46

חברת קפה גרמנית הסירה קמפיין שיווקי, כיוון שהסיסמה השיווקית בה השתמשה היתה זהה לזו שנתלתה בכניסה לבוכנוואלד

חברה גרמנית לייצור קפה הפסיקה קמפיין שיווקי ברחבי גרמניה, שהשיקה ביחד עם רשת תחנות הדלק "אסו", כיוון שהסלוגן הפירסומי היה זהה לשלט שנתלה בכניסה למחנה הריכוז בוכנוואלד. השלטים הוסרו מתחנות הדלק אתמול (רביעי).

סיסמת הקמפיין, שהושק בתחילת חודש ינואר, הייתה "Jedem das Seine", אותה ניתן לפרש בשני מובנים: "כל אחד ומה שמתאים לו" או לחלופין: "כל אחד ומה שמגיע לו". כאמור, אותה הסיסמה נתלתה בכניסה לבוכנוואלד, בו נרצחו לפי ההערכות כ-56 אלף בני אדם.

הארגונים היהודים בגרמניה גינו את הקמפיין. חברת טצ'יבו, יצרנית הקפה, הודיעה בתגובה כי לא התכוונה לפגוע באיש. שתי החברות הודיעו כי לא היו מודעות למשמעויות ההיסטוריות של המשפט. סגן נשיא ארגון הגג של הארגונים היהודיים בגרמניה, סלומון קורן, אמר כי הקמפיין מעיד על "חוסר טעם משווע" או על "בורות היסטורית".

ביטויים רבים בשפה הגרמנית נחשבים כיום ללא מקובלים, כיוון שהיו בשימוש המפלגה הנאצית, או בגלל שהם מעוררים אסוציאציה לתקופת הרייך השלישי. בשנה שעברה גינו בחריפות רבים בגרמניה תעשיין גרמני, שהשתמש בביטוי "גזע טהור" כדי להתנגד לניסיון רכישה של חברת ספנות גרמנית על ידי חברה דנית. מנהיג המפלגה השמרנית בגרמניה נאלץ להתנצל לאחר שהשתמש בביטוי "אווירת פוגרום", כדי לתאר את ההתנגדות הציבורית לשכר הבכירים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully