וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן: "מספר ההרוגים בעזה בלתי נסבל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.1.2009 / 12:54

מזכ"ל האו"ם המבקר בישראל, הגיב בזעזוע לפגיעה במשרדי אונר"א. בפגישה עם לבני אמר באן: "הלחימה עומדת בפני סיום"

נעם כהן

(צילום: נעם אשל, עריכת וידאו: ענת ברק)

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הגיב היום (חמישי) ב"זעם רב" לדיווחים לפיהם פגעו פגזי זרחן של צה"ל בבניין המשרדים המרכזי של אונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם. "הבעתי את מחאתי ואת זעמי בפני שר הביטחון ושרת החוץ ודרשתי הסבר", אמר באן. "שר הביטחון אמר לי שזו היתה טעות מצערת אליה הוא מתייחס ברצינות רבה. הוא הבטיח לי שתשומת לב מיוחדת תוענק למוסדות ולצוות האו"ם ושתקרית מסוג זה לא תחזור על עצמה", הוסיף.

המקרה אירע בזמן שנועד מזכ"ל האו"ם עם שרת החוץ ציפי לבני בתל אביב. במהלך הפגישה, אמר באן קי מון כי "מספר ההרוגים ברצועת עזה הגיע לנקודה בלתי נסבלת". באן אמר עוד במהלך הפגישה כי על פי הבנתו ושיחותיו עם כל הצדדים, הלחימה בעזה עומדת בפני סיום. "האבחנה שלי היא שיש אלמנטים שיובילו קרוב לוודאי להפסקת אש, אבל זה תלוי ברצון המדיני של הצדדים".

לפני הדיווח על הפצצת משרדי אונר"א, מקורות פלסטינים דיווחו, כי עיתונאי וצלם מצוות של תחנת הטלוויזיה אבו דאבי נפצעו בתקיפה. הבניין נמצא ברחוב עומאר אל-מוכתאר במרכז העיר עזה ושוכנים בו משרדים של תחנות לווין בינלאומיות וערביות המשדרות מעזה. לפי הדיווחים, הבניין נפגע מטיל ששיגר חיל האוויר. העיתונאים שנפצעו הועברו לבית החולים שיפא. מאוחר יותר דווח כי צה"ל תקף בית חולים של הסהר האדום בשכונת תל אל-הווא בעיר עזה. טרם דווח על נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully