וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונר"א: "אין שום הצדקה לתקיפה בעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.1.2009 / 16:00

דובר הארגון אמר לוואלה! חדשות כי על ישראל לפתוח בחקירה מקיפה לבירור התקיפה על משרדי אונר"א בעזה. עשרות בני אדם לכודים בבי"ח שהופצץ

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

"אין שום תירוץ לתקיפה של צה"ל על מתקן אונר"א בעזה", כך אמר היום (חמישי) לוואלה! חדשות דובר הארגון כריס גאנס. לדבריו, "אנו דורשים מישראל לפתוח בחקירה מקיפה בנושא". גאנס הוסיף כי 700 פלסטינים מצאו מקלט במתחם של אונר"א שהופצץ הבוקר וכי הם הועברו משם לבתי ספר יסודיים השוכנים באזור. מאונר"א נמסר, כי שלושה פגזי זרחן פגעו במבנה המרכזי של הסוכנות בבוקר וכי שלושה בני אדם נפצעו.

בתוך כך, מקורות פלסטינים מסרו כי עשרות בני אדם לכודים בבית החולים "אל קודס" בשכונת תל הווא בעיר עזה. עוד נמסר כי במקום משתוללת שריפה וקיים חשש כי האש תתפשט לעבר מחסני הדלק שבבית החולים. צוותי חילוץ פלסטינים החלו בחילוץ הלכודים.

האגודה לזכויות האזרח מסרה כי "זוהי פעולה שדגל שחור מתנוסס מעליה, ואשר עומדת בניגוד מוחלט לדיני המלחמה ולעקרונות המוסר האנושי הבסיסיים ביותר". האגודה לזכויות האזרח קראה להפסקה מיידית של הפגיעה באזרחים.

"צה"ל הבטיח שלא יתקוף אותנו"

בראיון לקול ישראל אמר דובר נוסף של אונר"א, עדנאן אבו-חסנה, כי הסוכנות נאלצת להפסיק את פעילות הסיוע ההומניטרי שלה ברצועה. לדבריו "המצב הוא מצב קשה מאוד. טנקים תקפו את הבניין בפגזים ובמקום יש שריפה גדולה". הוא סיפר כי אחד הפגזים נפל לידו, וכי שלושה בני אדם ששהו בתוך הבניין נפגעו.

לדבריו, "אנשי צה"ל הבטיחו לנו שלא יתקיפו את הבניינים שלנו. הם אמרו שהם מצטערים על התקפת בתי הספר. עכשיו הם מתקיפים את הבניין הראשי במזרח התיכון. זה המשרד שמנהלים ממנו גם את אונר"א בסוריה ולבנון". דובר אונר"א סיפר עוד, כי נכון לאתמול יותר מ-40 אלף פלסטינים שנמלטו מבתיהם הגיעו למתקני אונר"א בעזה כדי לתפוס שם מחסה. "גם הבוקר הגיעו הרבה מאוד אנשים", אמר, "ראיתי אלפים יוצאים משכונות בתוך עזה. אני לא יודע לאן הם הולכים".

בתוך כך שני עיתונאים מצוות של BBC נפצעו קשה בתקיפה של צה"ל על בניין רב קומות בעזה, אשר בו שוכנים משרדים של תחנות לווין בינלאומיות וערביות המשדרות מעזה. מקורות פלסטינים מסרו, כי הבניין נמצא ברחוב עומאר אל-מוכתאר במרכז העיר, וכי הוא נפגע מטיל ששיגר חיל האוויר. העיתונאים שנפצעו הועברו לבית החולים שיפא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully