וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אשתף את סוריה במגעים עם חמאס"

טלי גולדשטין

15.1.2009 / 10:50

הנשיא הנבחר אמר בראיון כי יטפל בעימות בין ישראל לחמאס מיד עם תחילת כהונתו. על בן לאדן: "האיום הגדול ביותר לארה"ב"

נשיא ארצות הברית הנבחר ברק אובמה, אמר הבוקר (חמישי) כי בכוונתו לטפל בעימות בין ישראל לחמאס מייד עם תחילת כהונתו בעוד כשישה ימים. בראיון לרשת הטלוויזיה CBS אמר אובמה כי הוא מתכוון לערב את סוריה במגעים בין הצדדים ולפתוח בדיאלוג עם אירן. "ביטחון ישראל הוא הכרחי אך יש לחתור לפיתרון של שתי מדינות לשני עמים במסגרתו יוכלו שני העמים לחיות זה לצד זה".

הנשיא הנבחר התייחס גם לקלטת השמע בת ה-22 דקות, שפורסמה אתמול באתר אינטרנט איסלמי, בה נשמע אוסמה בן לאדן מדבר בפעם הראשונה מזה שמונה חודשים. "אוסמה בן לאדן הוא האיום הראשון במעלה על ביטחון ארצות הברית", אמר אובמה בתשובה לשאלת המנחה קייטי קוריק. לדברי אובמה, בין אם בן לאדן עדיין בחיים או לאו, על ארה"ב להחליש את ארגון אל קאעדה כדי שלא יוכל לתפקד יותר. "ההעדפה שלי, מן הסתם, היא ללכוד אותו או להורגו", הוסיף. "אך גם לא לאפשר לא לתקשר עם פקודיו ייחשב מבחינתי הצלחה. נעשה כל שביכולתנו כדי להבטיח שחברי אל קאעדה לא יצליחו ליצור לעצמם מקומות מקלט ומשם לתקוף את אמריקה", דברי אובמה.

בקלטת האודיו קורא ראש ארגון הטרור לפתוח במלחמת קודש נגד ישראל ומותח ביקורת על ארה"ב. הקלטת של בן לאדן התפרסמה בעוד הנשיא ג'ורג' בוש, שמדיניות החוץ שלו עוצבה על ידי אירועי ה-11 בספטמבר ואשר חרת על דגלו למגר את אל קאעדה, עומד לפנות מקומו בבית הלבן ולהעביר את מטה השלטון לאובמה.

בן לאדן - כבר לא מה שהיה פעם

סגן הנשיא הנכנס ג'ו ביידן הבטיח "שינוי משמעותי בעמדה כלפי אפגניסטן". לאחר שש שנים של לחימה, "המצב שם לא השתפר", אמר. "המצב עומד להידרדר באפגניסטן לפני שישתפר. עמדת פקיסטן כלפי אפגניסטן תשפיע על יכולת ההצלחה שלנו", אמר ביידן. לפי דיווח העיתון ה"וושינגטון פוסט", אובמה צפוי להסכים לתוכנית הפנטגון לשלוח 30 אלף חיילים נוספים לאפגניסטן כדי להילחם בטליבן ובאל קאעדה.

בתוך כך, הבית הלבן העריך אתמול כי קלטת השמע של בן לאדן מעידה על בידודו ועל כך שהשפעתו על הארגון נחלשה. "היכן שהוא לא יהיה, הוא בבור עמוק", אמר סגן הנשיא היוצא דיק צ'ייני. "ההשפעה שלו על הארגון נחלשה. הוא מנסה להישאר רלוונטי בזמן בו האידיאולוגיה, היעדים והאג'נדה של ארגונו מוטלים בספק בעולם כולו", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן גורדון ג'ונדרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully