וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות על הצופה: ערוצים חדשים מתווספים ללווין

27.7.2000 / 19:29

ביניהם ערוץ אינטרנט והייטק ישראלי, ו"ביפ" - ערוץ לצעירים הנשען על הז'אנר של תוכניות ה"לייט נייט" של ערוץ 2

מאת גלי סימן-טוב

התחרות בין חברות הטלוויזיה השונות על ליבו של הלקוח תופסת תאוצה בחודשים האחרונים בעיקר לאור חדירתה לשוק של חברת הלווין YES, ושלל הערוצים החדשים המוצעים בחברות.

אל הערוצים שכבר מוכרים לציבור הצופים מצטרפים שני ערוצים חדשים, הערוץ הראשון, ערוץ אינטרנט והייטק, יעלה כבר ביום ראשון הקרוב בשידורי הלווין של YES. הערוץ הישראלי נבנה בשיתוף עם ערוץ ZDTV האמריקאי, ערוץ מחשבים מצליח שמשודר ב 64 מדינות בעולם, ונמצא בבעלותו של פול אלן ממקימי מיקרוסופט.

ערוץ האינטרנט וההייטק הישראלי, ישלב מבחר מהסדרות המצליחות של הערוץ האמריקאי בשיתוף עם חומרים נוספים מערוצים באירופה והפקות מקור ישראליות שיעסקו בפשיעה ברשת, משחקי וידאו, מכשור חדש, פיתוחים מעולם ההייטק ותוכניות אירוח בנושאי כלכלה.
בשלב הראשון ישדר הערוץ רק תוכניות שיש להן אורך מדף של מספר שבועות בערוץ האמריקאי, בעוד שחדשות שלהן אורך חיים של 24 שעות לא ישודרו עקב בעיית לוויין, אך גם כשימצא פתרון לבעיה זו, ישודרו החומרים החדשותיים שיגיעו באיחור של 24 עד 48 שעות.

תוכנית הדגל של הערוץ היא רצועת שידורים יומית בשם "חדשות.COM " בעריכתה של רותי רודנר מי שהייתה עד לא מכבר עורכת התוכנית חמש עם גדי סוקניק בערוץ השני.
אורכו של המגזין היומי שיעלה בספטמבר הוא חצי שעה, וישודר בשבע וחצי ארבע פעמים בשבוע, מטרת התוכנית אומרת רודנר הוא לעבות ולהמחיש את הנעשה בתחום ולא להקדים כותרות. המגזין יכלול מבזק יומי, כתבות על חידושים, פיתוחים ורעיונות, פרופילים על אנשים וחברות, סקירת אתרי אינטרנט, טורים אישים של בכירי הפרשנים על בעיות כלכליות ועוד.
הערוץ כלול בחבילת הכסף של חברת YESהעולה 179 שקלים, וניתן להזמינו גם כערוץ בודד במחיר של 9 שקלים.

ערוץ חדש אחר שיעלה לאחר החגים הוא ערוץ ביפ, ערוץ לצעירים ונוער מבית היוצר של שידורי קשת שנמכר לחברת תבל דיגיטל. הערוץ, בעריכתו של מולי שגב יחד עם דן תורן ושרון קנטור ובניהולו של שי אביבי, פונה לקהל יעד של בני 15-25 במטרה לשקף את רוח דור הצעירים בישראל שנשענת ברובה על ז'אנר תוכניות הלילה בערוץ השני יחד עם רכש תוכניות מחו"ל.

הבשורה החדשה אומרים בקשת היא על כך שמדובר בערוץ שמשדר מוצר שהוא רוח צעירה לכל הדרך, "אלטרנטיבה אמיתית לצעירים הרוצים ערוץ שמדבר בשפה שלהם, לא גבוה מידי ולא נמוך מידי, זה ערוץ מקורי שלא מורד מלוויינים ומדבר בזמן אמת לאנשים שחיים בארץ".
ביפ יכלול גם אתר אינטרנט שיעלה עוד קודם לערוץ הטלוויזיה ויאפשר לקיים ערוץ אינטראקטיבי בו תהיה לקהל הצופים אפשרות להשתתף בתוכניות השונות.
בערוץ אף תעלה רצועת שידורים ישראלית בהנחייתם של איל קיציס וטל פרדימן, דנה מודן ורועי לוי ותוכנית קליפים בהנחיית איריס אברמוביץ, כולם בוגרי תוכניות הלילה של הערוץ השני.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully