וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הסביבה: "השריפה באשדוד -מחדל"

אייל דץ

15.1.2009 / 6:04

לטענת התנועה הירוקה -מימד, "ריכוזי החומרים המסוכנים לא היו צריכים להיות בקרבת אזרחים". מגמה ירוקה: "מדובר בפצצה מתקתקת"

עשן השריפה במפעל "אגן כימיקלים" באשדוד כבר הספיק להתפוגג אך נדמה כי מלחמתם של ארגוני הסביבה באחראים למחדל רק התחילה. רק בשבוע שעבר התריעו אותם ארגונים בפני המשרד להגנת הסביבה ופיקוד העורף, מפני חומרים מסוכנים ורעילים הנמצאים בקרבת בתי מגורים.ח"כ הרב מיכאל מלכיאור (התנועה הירוקה- מימד) אף פנה לוועדת הפנים ואיכות הסביבה בדרישה לקיים דיון חירום בנושא פינוי החומרים המסוכנים הנמצאים במפעלים באזור הדרום, זאת בעקבות ירי הרקטות לאזור. בשריפה אמש נפצעו ארבעה אזרחים קל משאיפת עשן.

אמש, לאחר השריפה, אמר מלכיאור, המכהן כיושב ראש השדולה הירוקה בכנסת כי "20 שנה אחרי הקמת המשרד להגנת הסביבה לא נעשה דבר כדי להרחיק את סכנת הזיהום מחומרים מסוכנים מריכוזי האוכלוסין. הסכנות אורבות בשל ההזנחה היומיומית המסוכנת שבעתיים בימי לחימה. מדובר בלא פחות מקטסטרופה שעלולה לעלות בחייהם של מאות בני אדם".

ערן בן ימיני (התנועה הירוקה-מימד) יצא בהתקפה חריפה כנגד השר להגנת הסביבה. לדבריו, "זוהי התוצאה של מדיניות היד הרכה וההתרפסות של גדעון עזרא בפני המזהמים הגדולים. אלפי תושבים מסתגרים כעת בבתיהם בשל רשלנות פושעת ואת האצבע המאשימה אפשר להפנות רק כלפי הממשלה. ריכוזי החומרים המסוכנים לא היו צריכים להיות מלכתחילה בקרבת אזרחים. מישהו חייב לשלם על האסון שמתרחש ברגעים אלה".

ארגון מגמה ירוקה הגיב אף הוא לאירוע באשדוד. לדברי הארגון, " רק לפני שבוע התריעו הארגונים הסביבתיים בפני המשרד להגנת הסביבה ופיקוד העורף, מפני חומרים מסוכנים ורעילים הנמצאים בקרבת בתי מגורים. החומרים הללו הם פצצה מתקתקת מתחת לבתי התושבים, לא רק בזמן מלחמה, אלא גם בעיתות שלום. המשרד להגנת הסביבה חייב לבצע את תפקידו ולטפל בחומרים המסוכנים, לא רק באשדוד אלא גם בחיפה ובאזור רמת חובב. חיי האדם נמצאים בידיים של מקבלי ההחלטות, ולא נסבול את הפקרתם."

עזר פישלר, סמנכ"ל עמותת "צלול" אמר בתגובה לשריפה, כי "קיים חשש לאסון סביבתי שישראל לא ידעה בעבר. המפעל מכיל חומרים מהמסוכנים בישראל, ופגיעתם בבני אדם עלולה להיות חמורה מאוד". לדבריו, יש להתייחס לשריפה בכובד ראש, ולמנוע את החשש לפגיעה חמורה אף יותר בתושבי הדרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully