וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד ייצא למצרים להתעדכן בתגובת חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.1.2009 / 6:26

ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון ייצא לקהיר כדי להתעדכן בתגובת חמאס. אמש הודיעו בכירי הארגון כי הם מקבלים את ההצעה המצרית: "עם הסתייגויות"

שעות לאחר שארגון חמאס הודיע כי הוא מוכן לקבל את ההצעה המצרית עם כמה הסתייגויות שונות, ייצא הבוקר (חמישי) עמוס גלעד, ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון לקהיר כדי להתעדכן בתגובת חמאס. גלעד ייפגש עם ראש המודיעין המצרי עומאר סולימאן.

אמש קיימו בכירי חמאס מסיבת עיתונאים בקהיר, בה הביעו תקווה שמאמצי מצרים יובילו לסיום "התוקפנות" הישראלית נגד הפלסטינים ואמרו כי זו היוזמה היחידה שהוצגה בפניהם. לדברי חבר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס סלאח אל-ברדוויל, "ננסה בכל דרך להשיג את מטרותינו כדי לסיים את התוקפנות, להסיר את המצור ולפתוח את המעברים".

הוא רמז כי חמאס קיבל את היוזמה המצרית באופן עקרוני, אך עם הסתייגויות. לדבריו, "איננו דנים בשינוי היוזמה, מאחר שהוצגה על ידי הנשיא מובארק, אך מדובר ביוזמה שכוללת הרבה כותרות ולכל צד יש הזכות להציג את דעתו ופרשנותו לכותרות הללו. אנו הצגנו את עמדתנו ואת האינטרסים שלנו במסגרת הכותרות הכלליות והקווים המנחים שהוצבו ביוזמה המצרית".

רשת BBC בערבית דיווחה מוקדם יותר מפי מקורות בחמאס כי הארגון קיבל את ההצעה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה. חמאס הודיע כי הארגון נענה בחיוב למאמצים המצרים אולם "עדיין קיימות מספר נקודות מחלוקת בהצעה המצרית להפסקת אש". בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון אישר לרשת הטלוויזיה 'אל-ג'זירה' כי עדיין קיימות מספר נקודות בהצעה שמתקיים סביבן דיון.

מוקדם יותר הביע שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס אופטימיות באשר לאפשרות לגבש בקרוב הסכם להפסקת אש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. במסיבת עיתונאים שערך עם עמיתו המצרי אחמד אבו אל-רייט ובתום פגישה שקיים עם נשיא מצרים חוסני מובארק, אמר מורטינוס כי בשל מאמצים דיפלומטיים רבים שהפעילו מדינות רבות, ביניהן טורקיה, "הושגה התקדמות חיובית בעמדת חמאס כלפי ההצעה המצרית להפסקת אש". שר החוץ המצרי אישר את הדברים ואמר כי הושגה "התקדמות מהותית בעמדת חמאס".

אבו אל-רייט נפגש אתמול גם עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון. במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו בקהיר קרא מזכ"ל האו"ם להפסקת אש מיידית ברצועת עזה. הוא ציין כי לאור המצב ברצועת עזה, אין ביכולתו לבקר בה בשלב זה אולם בכוונתו לבקר בה בעתיד. "על ישראל וחמאס להפסיק את האש. לאחר שתופסק האש אשלח צוות שיאמוד את הנזקים ההומניטריים ואת המצב בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully