וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון מודה: "עצורים בגואנטנמו עונו"

טלי גולדשטין

14.1.2009 / 12:16

בכירה בפנטגון: אחד העצורים, שהיה חשוד במעורבות באירועי 11 בספטמבר, עונה. "החקירה שהוא עבר תואמת את ההגדרה של עינויים"

בכירה בפנטגון, האחראית לפיקוח על שיטות החקירה במתקן הענישה גואנטנמו, אמרה בראיון ל"וושינגטון פוסט" כי ממסקנות חקירתה עולה כי אחד העצורים בכלא עבר עינויים. העצור המדובר הוא מוחמד אל-קנטאני, סעודי שהיה מעורב במתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. "עינינו אותו", אמרה סוזאן ג'יי. קרופורד ל"פוסט". "שיטות החקירה שהוא עבר תואמות את ההגדרה של עינויים", הוסיפה. קרופורד היא הבכירה הראשונה בממשל בוש, מבין אלו החוקרים את ההתנהלות בגואנטנמו, שהודתה בפומבי כי עצור בכלא עבר עינויים.

"הטכניקות בהם השתמשו החוקרים היו חוקיות, אך הצורה בה הן יושמו היתה אגרסיבית יתר על המידה. כחושבים על עינויים, חושבים על מעשה בודד נוראי שנעשה לאדם. במקרה הזה, היה שילוב של מעשים שההשפעה הרפואית שלהם על העצור היתה קשה. היו אלה מעשים בלתי ראויים", הוסיפה. שיטות החקירה שעבר אל-קנטאני כללו בידוד, מניעת שינה, חשיפה לקור ועירום. הוא אושפז פעמיים בבית חולים לאחר חקירה.

לפי החשד, אל-קנטאני היה אמור להיות החוטף ה-20 במספר במהלך אירועי ה-11 בספטמבר. הוא עבר חקירות מנובמבר 2002 ועד ינואר 2003 לאחר שנלכד באפגניסטן. "אין שום ספק במוחי שהוא היה מוצא עצמו על אחד מהמטוסים אם רק היה מצליח להיכנס למדינה באוגוסט 2001", אמרה קרופורד. אל-קנטאני עדיין עצור בגואנטנמו.

דובר הפנטגון ג'ף מורל שלח מכתב ל"פוסט" בו נאמר כי מחקירות הממשלה לגבי העצורים בגואנטנמו עולה ש"שיטות החקירה בכלא, לרבות אלו שעבר אל-קנטאני ב-2002, היו חוקיות".

בתוך כך, לפי דו"ח מעודכן של הפנטגון עולה כי עשרות חשודים בטרור ששוחררו על ידי ארה"ב מכלא גואנטנמו, שבו לעסוק בפעילות טרור מאז 2002, 61 עצורים לשעבר במתקן הענישה ביצעו או חשודים במעורבות במתקפות טרור לאחר שיצאו לחופשי, אמר מורל אתמול. מאז 2007, מעל למאה מעצורי גואנטנמו שוחררו. מאז 2002, שיחרר הפנטגון כ-250 עצורים בחזרה למולדתם או למדינות שהסכימו להעניק להם מקלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully