וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לדיכטר: נמק מדוע פיטרת את בר-לב

עדי שמחוביץ

14.1.2009 / 14:07

לאחר שנציגת המדינה לא הצליחה להסביר את עילת הפיטורין, החליטו השופטים להוציא צו המורה לשר לביטחון פנים לנמק את הצעד

בג"ץ דן הבוקר (רביעי) בעתירה שהגיש ניצב אורי בר-לב בעניין פיטוריו מהמשטרה. הדיון התקיים לאחר ששבוע שעבר הודיעה המדינה לבג"ץ כי המגעים שהתנהלו בין מפכ"ל המשטרה דודי כהן והשר הביטחון פנים אבי דיכטר לבין ניצב בר-לב הסתיימו ללא הסכמה.

בדיון הבוקר היקשו השופטים על עו"ד אביגיל בורוביץ' מפרקליטות המדינה באשר לעילת הפיטורין של בר-לב: "הוא אמר שהוא מוכן לעשות דברים אחרים, תפקיד ברמתו ודרגתו". עו"ד בורוביץ' ענתה כי נאמר לניצב בר-לב שאין כרגע תפקיד בשבילו וכי תשובתו היתה שאינו מוכן למצב כזה.

בשלב זה לחצה השופטת מרים נאור ושאלה שוב לעילת הפיטורין. עו"ד בורוביץ' ענתה כי העילה היא אי קבלת מרות ויצירת משבר אמון. "במערכת כזו יש תרבות ארגונית ואם אומרים שאין כרגע תפקיד, אדם יכול להחליט, בתוך קשת אפשרויותיו, אבל לבוא ולומר שהוא מתכוון להיאבק בארגון כי אין סמכות - זוהי התנהגות שאינה מקובלת".

השופטים המשיכו ללחוץ על נציגת המדינה וביקשו שתסביר מה הכוונה ב"אי קבלת מרות ויצירת משבר אמון", אך בורוביץ' לא יכלה לספק תשובות לשאלותיהםבתום הדיון,

בתום הדיון, החליטו השופטים להוציא צו על תנאי המורה לשר לביטחון פנים לנמק מדוע לא תבוטל החלטתו לפטר את בר-לב מהמשטרה. כמו כן, הוצא צו ביניים המשהה את תוקפה של החלטת הפיטורין עד למתן פסק דין בעתירה.

"הכול אישי ולא ענייני"

בסוף אוגוסט האחרון פרסם המפכ"ל כהן הודעה לעיתונות, בה נכתב כי החליט על סיום כהונתו של ניצב בר לב, ששימש אז כמפקד מחוז הדרום של המשטרה. בר-לב למד על ההחלטה מהפרסומים בתקשורת, אך להודעה קדמה פגישה בין השניים, במהלכה עדכן המפכ"ל את בר לב כי לא ישולב בסבב המינויים הקרוב במשטרה, והציע לו לצאת לחופשת לימודים או לפרוש מן הארגון.

בר לב סירב וביקש להמשיך בתפקידו או להתמנות לתפקיד אחר. לאחר מכן, הוציא בר-לב הודעה לתקשורת בה הבהיר כי בניגוד להודעת המפכ"ל, אין בכוונתו לעזוב את המשטרה, ואף עתר לבג"ץ נגד כל שינוי במעמדו במשטרה, כולל פיטורין.

בעקבות זאת, המליץ כהן לשר לביטחון פנים אבי דיכטר לפטר את בר-לב. דיכטר ערך לבר-לב שימוע ולפני כחודש הודיע לפרקליטו, עו"ד יעקב נאמן, כי אם בר-לב לא יקבל את מרותו של המפכ"ל בכל הקשור להמשך תכנית שירותו במשטרה - הוא יפוטר תוך שבועיים.

לאחר הדיון היום בג"ץ, אמר עו"ד נאמן, כי "בית המשפט יאמר את דברו ולמעשה כבר אמר את דברו. הדברים שבית המשפט אמר הם חמורים מספיק מכדי שאצטרך לחזור אליהם."

עו"ד אליעד שרגא מ"התנועה למען איכות השלטון" אמר לוואלה! חדשות כי "המדינה לא הצליחה להראות שיש עילה מהותית לפיטוריו של בר-לב. השופטים ניסו לקבל תשובה מהמדינה ולא קיבלו. הכול אישי והכול לא ענייני ואני מקווה שבג"ץ יתערב וישאיר את בר-לב בתפקידו. מדינת ישראל צריכה אנשים כאלה במשטרה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully