וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביגדור ליברמן לראשות הממשלה

סלאם שרקייה

14.1.2009 / 11:41

אומה שמתנהלת על בסיס סדר יום גזעני ומפלה, מעבירה מסר למיעוט שהוא אינו רצוי ומנמקת זאת בפטריוטיות, היא חברה שראויה לממשלה שליברמן עומד בראשה

הם היו מיעוט נרדף, מושמץ, לא רצוי, שחי בסכנה קיומית ופחד מתמשך. הם בסך הכול רצו להיות שווים, להיות מקובלים, להנות מהחיים ולהרגיש אזרחים שווים. הגזענות השתוללה ברחבי אירופה והפכה לעניין לגיטימי. הפשיזם, האלימות, השנאה העמוקה, הרצון לחבוט ולהלום. העולם לא נקף אצבע, לא אמר את דברו, עד שהתחוללה השואה, הטרגדיה הקשה ביותר בתולדות העולם.

כשמתרחש אירוע אנטישמי בצרפת, למשל, הקשר היהודי מלכד סביבו את היהודים בישראל, במרוקו ובארה"ב, כי בסוף הם זוכרים מה קרה לדור ההוא. הם מבקשים – ובצדק - גינוי מיידי משום שהם יודעים ששתיקה רועמת ואי נקיפת אצבע מצד השלטונות תחזיר אותם לימים האפלים ההם ותוביל אותם להגן שוב על זכותם לחיות בכבוד, בחירות ובשקט.

זאת בדיוק ההרגשה שלי היום, כערבי, כפלסטיני, כאזרח מדינת ישראל. אני חי בקונפליקט קשה ומתמשך. בעוד בני עמי נקברים בערימות בעזה, ואזרחי המדינה שלי מופגזים בשדרות ובדרום, מתייחסים אליי כגיס חמישי, מבקשים ממני כל שני וחמישי להוכיח את נאמנותי למדינה ומבהירים לי שאני אזרח על תנאי. כשרוצים להפחיד אותי מראיינים את אביגדור ליברמן, וכשמעוניינים לגייס אותי מעלים לשידור את חיים אורון. אסור לי להזדהות עם בני עמי, מעדיפים שאשמור על שקט ולא אתערב בנעשה, ומצפים ממני להצטייר כ"ערבי טוב" בכך שאתקוף את הפלסטינים.

"לא עושים לי טובה"

ההתלהמות ערב המלחמה, עד כדי פסילת המפלגות הערביות על ידי ועדה פוליטית גרידא, מהווה הצהרת כוונות ברורות, צלולות וחד-משמעיות. אם מפלגת בל"ד, המייצגת את הליברלים והחילונים בערביי ישראל, ורע"מ-תע"ל, המייצגת את הזרם האיסלמי המתון והשפוי, נפסלות על ידי המפלגות הגדולות, ניתן לומר כי הרעיון הליברמני השתלט גם עליהן. ההחלטה האומללה של ועדת הבחירות המרכזית הביאה לתפנית מסוכנת לדמוקרטיה שכן גם אם בג"ץ יבטל אותה, הנזק כבר נגרם.

מדינת ישראל, הנהגתה ואזרחיה אינם עושים לי טובה כשהם "מאפשרים" לי להתגורר פה. אני מזועזע מחברה שמיישמת הלכה למעשה מה שנעשה לה ברחבי אירופה, אני עצוב מהנהגה דו-פרצופית שמתגאה בשנאתה לערבים ובחששה מהם, אני בז לאומה שמונהגת על ידי חבורת עסקנים שמוכנים לעשות הכל על מנת לזכות בעוד כמה מנדטים בסקר הקרוב שיפורסם.

אומה שמתנהלת על בסיס סדר יום גזעני, מקבלת החלטות מפלות, מעבירה מסר למיעוט שהוא אינו רצוי ומנמקת זאת בצרכי הגנה ובפטריוטיות בעת מלחמה - היא חברה שראויה לממשלה שאביגדור ליברמן עומד בראשה. באותו יום יתהפכו ודאי מייסדי האומה בקבריהם ויחד עימם ייקברו גם הדמוקרטיה וזכויות המיעוט שאותם הם בנו.

* הכותב כיהן כמזכ"ל ארגון הסטודנטים הארצי והיה הערבי הראשון שכיהן בתפקיד זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully