וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק ומלך סעודיה: הפסקת אש עכשיו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.1.2009 / 20:27

בתום פגישה בין השניים, פורסמה הודעה בה נאמר כי יש להפסיק באופן מיידי את האש וליישם באופן מלא אחר ההצעה המצרית

נשיא מצרים חוסני מובארק ועבדאללה מלך סעודיה קראו להפסיק באופן מיידי את האש ברצועת עזה וליישם באופן מלא אחר ההצעה המצרית להפסקת אש. בהודעה שפרסמו שני המנהיגים לאחר פגישתם בריאד נמסר עוד כי השניים מתכוונים להשתתף בוועידת מדינות ערב שתתקיים בכווית בימים הקרובים.

מקורות מצריים רשמיים מסרו היום לעיתון הממסדי המצרי "אל-אהראם" כי הנהגת חמאס בסוריה חשופה ללחצים מצד אירן וסוריה לדחות את ההצעה המצרית להפסקת אש או להכשילה, בזמן שמנהיגי חמאס ברצועת עזה מתעקשים להיענות להצעה המצרית להפסיק את האש "במטרה לשמור על האינטרסים של תושבי עזה ועל חייהם".

המקורות מסרו עוד כי חמאס מנסה להשיג רווחים פוליטיים במלחמה הזו. לפי העיתון, חמאס רוצה לקחת חלק קבוע בכוח הפיקוח במעבר רפיח, אולם ישראל מסרבת לכך בתוקף. עוד דיווחו המקורות כי מצרים דחתה את כל הדרישות להציב כוחות בינלאומיים במטרה למנוע הברחות לרצועה. "מצרים קיבלה ציוד טכנולוגי מתקדם שיסייע לה למנוע הברחות", מסרו.

בתוך כך, מקורות בחמאס ברצועת עזה מסרו לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי משלחת של הארגון צפויה להודיע להנהגה המצרית כי היא מסכימה לפרישה של כוחות טורקיים בגבול רפיח במקום הכוחות הבינלאומיים בו. "חמאס רוחש אמון רב לטורקיה ובתפקיד שהיא ממלאת כמדינה איסלאמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully