וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: "מסרו סודות בטלוויזיה האירנית"

עדי שמחוביץ

13.1.2009 / 17:54

העיתונאים הישראליים חאדיר שאהין ומוחמד סרחאן, מואשמים כי מסרו מידע על תחילת המבצע הקרקעי בעזה, לפני אישור הצנזורה הצבאית

בבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד חאדיר שאהין ומוחמד סרחאן, שני תושבי ישראל המועסקים כעיתונאים ברשת הטלוויזיה האירנית "אלעאלם". השניים מואשמים במסירת ידיעה לאויב ומסירת ידיעה סודית. הם נעצרו ביום שני שעבר על ידי אנשי מפלג עבירות בטחוניות ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) של המשטרה.

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי עם תחילת השלב הקרקעי במבצע "עופרת יצוקה", הוחלט על ידי הצנזורה הצבאית כי מועד פתיחתו, דיווחים על סדרי הכוחות הצבאיים, מיקומם, יעדים ופרטים נוספים הקשורים למבצע, יהיו חסויים עד אשר יוחלט כי ניתן לפרסמם.

הצנזורה הצבאית התירה לכלי התקשורת לפרסם באותו היום את הפרטים רק בשעה 20:28, אולם שאהין וסרחאן ששהו באותו היום סמוך לגבול הרצועה, החלו על פי כתב האישום למסור מידע בנושא כבר בשעה 18:30. זאת כשהם יודעים שהצנזורה הצבאית טרם התירה פרסום אודות המהלך הקרקעי.

על פי כתב האישום, השניים מסרו פרטים אודות תנועת כוחות צה"ל לעבר גבול הרצועה, הרכב הכוחות ופרטים נוספים שיש בהם כדי לסייע לאויב, כשהם יודעים שקיימת אפשרות ממשית כי המידע יגיע לידי צופים ברצועה, לרבות אנשי חמאס וכי הוא עלול לסייע להם במלחמתם נגד כוחות צה"ל.

בבקשת מעצרם עד תום ההליכים נכתב כי אמנם השניים הם תושבי ישראל, אך החברה בה הם מועסקים יושבת ברמאללה ולאחר האירוע נסעו השניים לרמאללה. נוסף על כך, בשיחה עם איש משטרה אמר סרחאן כי לאור חומרת העבירות בהן הוא מואשם, כל שנותר לו הוא לברוח מהארץ.

פרקליטם של החשודים, עו"ד דחלה מוחמד, אמר לאחר מעצרם כי השניים דיווחו מהשטח יחד עם כלי תקשורת רבים אחרים, בהם כלי תקשורת ישראלים. עורך הדין מוחמד הוסיף כי השניים פעלו בתום לב ואף העתיקו את מיקומם יחד עם כתבים נוספים, לבקשת גורמים מטעם הצבא והצנזורה שנכחו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully