וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית האמריקאית: חיזוק אבו מאזן בעזה

13.1.2009 / 17:48

גורמים בכירים בארה"ב ובאירופה אמרו כי מתגבשת תוכנית לשיקום הרצועה שמטרתה לחזק את הרשות הפלסטינית ואת אבו מאזן

ארצות הברית מקווה להשתמש בתקופת השיקום של עזה לאחר סיום הלחימה על מנת לסייע לרשות הפלסטינית לחדש את השפעתה ואת מעמדה במעוז חמאס. גורמים בכירים אמריקאים ומערביים אמרו כי פרטי התוכנית עדיין לא גובשו והם תלויים במתקפה הישראלית.

מטרת התוכנית היא להבטיח שהמימון שיוקצה לשיקום הרצועה יעבור לאבו מאזן ולא לחמאס, הנתמך על ידי אירן. עם זאת, דיפלומט אירופי המקורב לנושא, אמר כי התוכנית היא "מתכון לכשלון מתחילתו ועד סופו". כל תוכנית רצינית לשיקום עזה תתקל במכשולים בשל הסכסוך בין הפלסטינים עצמם ובשל המדיניות הישראלית.

איש אינו יודע עדיין כמה כסף נזקק לשיקום עזה, אך הערכות הן כי הסכום עצום. זאת על רקע העובדה שמעטים הגשרים ובנייני הממשלה שעדיין עומדים על תילם לאחר כמעט שלושה שבועות של לחימה. תורמות מערביות, שמימנו את בניית התשתיות במקור, לא יפעלו שוב על רקע ההרס הרב שנגרם לרצועה. "אנו כועסים מאד", אמר דיפלומט אירופאי בכיר. "בסוף ניאלץ לממן הכול מחדש", הוסיף.

גם אם סיוע מערבי יזרום לעזה, לדברי דיפלומטים, זה לא ישנה דבר אם ישראל תערים קשיים כגון הגבלות על יבוא פלדה, מלט וכסף מזומן, שהיא חוששת כי יגיע לידי חמאס. הדיפלומטים טוענים כי המשבר הכלכלי הגלובלי עלול להוות מכשול נוסף לשיקום עזה.

בכיר בממשל בוש אמר כי ארה"ב שוקלת כיצד לסייע בשיקום עזה בדרך שתחזק את אבו מאזן. "בוודאי שאיננו רוצים שחמאס ירוויח מתוכנית השיקום ואיננו רוצים שחמאס יקבל את הכסף", אמר. תשובתו של גורם בכיר ישראלי לשאלה האם ישראל תשתף פעולה ותסכים לכניסת מלט, פלדה וחומרים אחרים לעזה כדי לחזק את עמדת אבו מאזן, היתה: "עוד לא הגענו לשלב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully