וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחבלים התחזו לחיילים כדי לבצע פיגוע"

פנחס וולף

13.1.2009 / 17:24

הרמטכ"ל גבי אשכנזי, אמר בוועדת החוץ וביטחון כי החמאס משתמש באזרחי הרצועה כמגן אנושי ומונע מהם לעזוב את האזור

נעם כהן

(צילום: נעם אשל)

הרמטכ"ל גבי אשכנזי אמר היום (שלישי) בכינוס של ועדת החוץ וביטחון כי מחבלי חמאס ניסו להיכנס לבין שורות החיילים כשהם מחופשים לחיילי צה"ל ולבושים במדים. בסקירה שנשא בפני חברי הוועדה אמר אשכנזי כי צה"ל זיהה ופגע במבנים רבים שבהם אותרו מנהרות רבות שאמורות היו לשמש לחטיפת חיילים.

"חמאס נפגע קשה מאד, גם מבחינת אבדות של כוחותיו, כולל חלק מהמפקדים הבכירים, וכן הייתה פגיעה קשה בנכסים, בתשתיות, במערכי נשק ובמערכי האש. כוחותינו ממשיכים לפעול בזירה ופוגעים בזרועה הצבאית של החמאס". אשכנזי הוסיף כי "הלחימה מתקיימת בשטח בנוי, צפוף ומאוכלס אזרחים. החמאס יורה על כוחותינו ואנו מחזירים אש לעבר מקורות הירי. השטח הבנוי - זהו שדה הקרב שבו נלחמים כוחותינו, וממנו נגזרים גם הנפגעים האזרחים".

אשכנזי טען כי ארגון החמאס משתמש באזרחי הרצועה כמגן אנושי. "בהרבה מאד מקרים החמאס בולם ומונע בכוח מהאזרחים לעזוב את האזור. צה"ל נזהר מאד מפגיעה באזרחים. לצורך כך הושלכו מאות אלפי כרוזים, שודרו שידורים, בוצעו עשרות אלפי שיחות טלפון לבתים לגביהם היה מידע שבתיהם שימשו כמחסני נשק ובתי מלאכה ליצור נשק, בכדי שיושביהם יעזבו את המבנים לפני התקיפה".

הרמטכ"ל ציין בפני חברי הוועדה כי אין ספק שגם מאחורי החמאס כמו מאחורי החיזבאללה, נמצאת איראן המספקת לארגון תמיכה וסיוע בתחום הידע, הטכנולוגיה וההתחמשות. עד כה בוצעו 2,310 תקיפות חיל האוויר, הופצצו 1,114 מטרות מזדמנות ו-26 מטרות שהם סמלי שלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully