וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דברי אולמרט במאה אחוז לא נכונים"

טלי גולדשטין

13.1.2009 / 20:18

אולמרט אמר כי גרם לנשיא ארה"ב להכריח את רייס להימנע מהצבעה בעד הפסקת אש. דובר מזכירות המדינה: "הדברים לא נכונים"

הבית הלבן הכחיש היום (שלישי) את הדיווחים לגבי שיחת טלפון שהתקיימה בין אהוד אולמרט לנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. שיחה שהובילה, לטענת אולמרט, לכך שמזכירת המדינה קונדוליזה רייס נמנעה מלהצביע בהצבעה של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא הלחימה בעזה ביום חמישי האחרון. "ראיתי את הדיווחים בתקשורת והם אינם נכונים", אמר דובר הבית הלבן גורדון ג'ונדרו.

דובר מזכירות המדינה האמריקאית, שון מקורמק, הכחיש באופן תקיף הרבה יותר את דברי אולמרט. "אנו בטוחים במאה אחוז, דבריו של אולמרט לא היו נכונים באופן מוחלט". מקורמק ציין עם זאת כי בשלב זה אין בכוונת מזכירות המדינה לבקש הבהרות מישראל בנושא.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה, כי דבריו של אולמרט בנושא "משקפים את מהלך הדברים".

במהלך ביקור אתמול עם ראשי רשויות באשקלון מסר אולמרט את גרסתו לאירועים שהובילו להחלטת מועצת הביטחון נגד ישראל בשבוע שעבר. "מסיבות שאינן ברורות לנו, מזכירת המדינה חשבה להוביל הצעה במועצת הביטחון ואנחנו לא רצינו שהיא תצביע בעד", סיפר אולמרט. "פתאום הסתבר שיש הצבעה לגבי הפסקת אש מיידית תוך עשר דקות. דרשתי לדבר עם בוש, אמרו לי שהוא בפילדלפיה בהרצאה, אמרתי שזה לא מעניין אותי ושיוציאו אותו", המשיך.

לאחר שקרא לבוש "ידיד שלא היה כדוגמתו לישראל", המשיך אולמרט: "קראו לבוש מהבמה, הכניסו אותו לחדר אחר ושם הוא קיבל את שיחת הטלפון שלי. אמרתי לו, 'אינך יכול לתמוך בהחלטה זו' והוא ענה, 'איני יודע על כך דבר. איני בקיא בנוסח ההחלטה'. לאחר שאמרתי לו שאני מכיר אותה ושהוא יכול לסמוך עלי בעניין, הורה בוש למזכירת המדינה לא להצביע בעד ההחלטה. היא נמנעה מההצבע הוספגה השפלה", דברי אולמרט.

שרי חוץ ערביים אמרו לאחר ההצבעה באו"ם שרייס הבטיחה להם שארה"ב תתמוך בהחלטה, אך שינתה דעתה לאחר ששוחחה עם בוש. רייס היתה אמורה להעניק הצהרה קצרה לכתבים לפני ההחלטה, אך ברגע האחרון הופעתה בוטלה בשל שיחת טלפון מהנשיא.

ההצבעה נדחתה בעוד השרים ממתינים לרייס שתסיים שיחתה. לאחר מכן נכנסה רייס לאולם, התגודדה עם שרי החוץ הערביים וסיפרה להם, ככל הנראה, במה מדובר. מיד לאחר ההצבעה, עזבה רייס את ניו יורק לוושינגטון וסירבה להגיב בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully