וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חיילים נפצעו קל מפגיעת נ"ט במשוריין

13.1.2009 / 17:13

החיילים נפצעו, לאחר שטיל נ"ט פגע בדחפור משוריין של צה"ל במרכז רצועת עזה. השניים פונו במסוק לקבלת טיפול בביה"ח

שני חיילי צה"ל נפצעו בצהריים (שלישי) באורח קל לאחר שטיל נ"ט נורה לעבר דחפור משוריין של צה"ל (D9) סמוך לחאן יונס במרכז רצועת עזה. שני החיילים הפצועים פונו במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים והודעה נמסרה למשפחותיהם.

הלילה נפצע באורח אנוש סג"מ אהרון קרוב מחטיבת הצנחנים בפעילות צה"ל ברצועה. קרוב נפצע כשערך סריקות בבית ממולכד בצפון הרצועה. עוד שני חיילים נפצעו באורח קל בארוע. הם פונו לטיפול בבית החולים. הודעה נמסרה למשפחותיהם. בתוך כך נפצע הלילה בנוסף חייל צה"ל באורח קל מרסיסים.

גם בעבר היוו הדחפורים המשוריינים של צה"ל מסוג "D9" מטרות לארגוני המחבלים. בשנת 2005 נפצע חייל צה"ל באורח בינוני ואחר נפצע קל מפגיעת טיל נגד טנקים ששוגר לעבר דחפור שפעל מצפון למחסום ארז. בשנת 2004 התפוצץ מטען חבלה ליד דחפור ממוגן בציר פילדלפי, אולם באירוע זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בשנת 2003 התפוצץ מטען חבלה ליד דחפור של צה"ל באזור נצרים. גם באירוע זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הרכב הממוגן שנפגע בתקרית, משמש את כוחות צה"ל הפועלים ברצועה לפתיחת צירי תנועה ופינוי שדות מוקשים. יחידות של חיל ההנדסה מצויידות גם בדחפורים דומים שמופעלים מחדרי פיקוד בשלט רחוק. הרכב המשוריין משמש את הצבא בעיקר בפעילות מול גורמי הטרור הפלסטינים, אך נעשה בו שימוש גם בפעילות ביטחון בגבול הצפון ובפעולות הנדסה שונות באזורים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully