וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צה"ל עצר ספינה אירנית בדרכה לעזה

13.1.2009 / 15:08

הספינה, המכילה למעלה מ-200 טון של מזון ותרופות, נעצרה על ידי חיל הים 30 ק"מ מחופי עזה. צה"ל: "לא היה מגע בין חיל הים לספינה האירנית"

חיל הים הישראלי עצר היום (שלישי) את ספינת הסיוע האירנית בעת שהיתה בדרכה לחופי עזה. כך דיווחה רשת הרדיו האירנית הרשמית. הספינה, המכילה ציוד הומניטרי רב, נעצרה שלושים קילומטר מחופי רצועת עזה. דובר צה"ל מסר עם זאת כי "לא היה מגע בין כוחות חיל הים לספינה האירנית".

הספינה, מטעם הסהר האדום האירני, יצאה מאירן לפני כשבועיים, כשהיא נושאת ציוד הומניטרי. לדברי הסהר האדום, הספינה נושאת 2,000 טון של מזון, תרופות ומכשירים ו-12 רופאים ועובדי סיוע אירניים.

"אנו נחושים לעזור לתושבי עזה", מסר אתמול דובר משרד החוץ האירני חסאן קשקבי. "הספינה שלנו עברה את פורט סעיד והיא עומדת להיכנס לעזה לפרוק את הציוד ההומניטרי", הוסיף קשקבי לפני שנודע על מעצרה של ספינת הסיוע.

בדצמבר הודיעה ממשלת אירן כי תשלח ספינת סיוע לעזה ובשבוע שעבר אמרה לממשלת מצרים כי היא מוכנה לטפל בפצועים ממתקפת צה"ל ואף הביעה נכונותה להקים בית חולים שדה על שטח מצרים.

קשקבי רמז גם כי אירן מתכוננת לשלוח סיוע לעזה באמצעות מטוס. "אנו מבקשים את אישור מצרים לכך ומקווים כי היא תשתף איתנו פעולה", אמר. לדברי שר הבריאות האירני קרמן לנקראני, תרופות, ציוד רפואי ומספר טונות של מזון נשלחו לעזה. עם זאת, ההפצצות של צה"ל עלולות לעכב, אם בכלל, את הגעת הסיוע לתושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully