וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת בל"ד תערער לבג"ץ על פסילתה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.1.2009 / 14:17

הלשכה הפוליטית של המפלגה החליטה ברוב קולות להגיש ערעור בחירות. "אנחנו מייצגים זרם דומיננטי בחברה הפלסטינית בישראל"

מפלגת בל"ד תערער לבג"ץ על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול אותה מלרוץ לבחירות לכנסת. כך החליטה היום (שלישי) הנהגת המפלגה.

לאחר שאתמול החליטה ועדת הבחירות המרכזית לפסול את רשימות בל"ד ורע"מ-תע"ל מהתמודדות בבחירות לכנסת, החליטה ברוב קולות הלשכה הפוליטית של בל"ד להגיש ערעור בחירות לבג"ץ. זאת בדרישה שיורה לפסול את החלטת הוועדה. הערעור יוגש עד יום ראשון ובית המשפט ייתן את תשובתו עד יום חמישי בשבוע הבא.

"בקרב חברי הלשכה הפוליטית של בל"ד היו כמה הסתייגויות מצעד זה, אולם בסופו של דבר הוחלט להגיש את הערעור", אמרה לוואלה! חדשות חנין זועבי, שהוצבה במקום השלישי ברשימת בל"ד לכנסת. "אנחנו מייצגים מפלגה שמייצגת זרם דומיננטי בחברה הפלסטינית בישראל".

לדברי זועבי, המפלגות הציוניות החליטו לפסול את בל"ד משום שהיא הצליחה "לקבוע גבולות של שיח חדש בין הפלסטינים בישראל לבין המדינה, וכן להרחיב את השיח ואת מרחב התמרון הפוליטי של הפלסטינים. המפלגות לא אהבו את העובדה שאנחנו לא משחקים בתוך הגבול שהם ציירו לנו. המשקל המרכזי של בל"ד בפוליטיקה הישראלית והאחריות שלנו הכריעו לפנות לבג"ץ. אנו נלחמים על הזהות הלאומית שלנו, המצע שלנו והערכים שלנו".

זועבי הביעה אופטימיות באשר להחלטת בג"ץ הצפויה: "ב-2003 הפך בג"ץ את החלטת ועדת הבחירות המרכזית. מאז לא השתנה כלום. המצע של בל"ד, העמדות של המפלגה והפעילות שלה לא השתנו. לכן אנו מאמינים שאין שום עילה חוקית דמוקרטית לפסול אותנו".

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ
  • בל"ד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully