וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב כ"ץ: "מובארק הוא משענת קנה רצוץ ושותף לטרור"

13.1.2009 / 12:41

העומד בראש האיחוד הלאומי לכנסת מאשים את נשיא מצרים בהתעצמות החמאס, מזהיר מפני פינוי ישובים מהשטחים ומחזר אחר מצביעים "פחות מתחנחנים"

מנהיגי הימין מחריפים את התבטאויותיהם נגד נשיא מצרים חוסני מובארק. לאחר שבחודשים האחרונים, יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, גינה בחריפות את מה שהוא הגדיר כ"התרפסות ישראל בפני מצרים", וקרא למובארק ללכת לכל הרוחות, השבוע הצטרף אליו יו"ר "האיחוד הלאומי", יעקב כ"ץ (כצל'ה).

כצל'ה החריף את ההתבטאות, על רקע ניסיונות המצרים להגיע להסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס, וכינה את מובארק "שותף לטרור". בראיון לוואלה! חדשות, אמר יו"ר האיחוד הלאומי כי "מובארק הוא משענת קנה רצוץ ושותף לטרור. מי שעוקב אחרי התקשורת המצרית יכול להבחין שאין בינה ובין התקשורת הפלסטינית או הקטארית כמלוא הנימה. אפשר להאמין שמאות טילי הגראד יכלו להגיע לרצועת עזה דרך סיני בלי שמישהו יאפשר זאת? מי אפשר את ההזרמה של הטרור העזתי? מובארק".

הפסקת האש שכצל'ה מדבר עליה, שונה מהותית לפחות בפן אחד של הדברים, מהפסקת האש שהממשלה מבקשת להשיג. בעיניו, הפסקת אש יכולה להתקיים רק במידה שהממשלה תשיב את ישובי גוש קטיף שפונו למקומם. תנאים נוספים להפסקת אש לדעתו, הם מיגור הטרור ומה שהוא מגדיר "עקירת הסרטן משורשו".

פתרון לסיום הלחימה בעזה שלא יכלול את מיגורו המוחלט של הטרור, נחשב בעיניו כגלותיות. כשמניחים צפרדע על האש, הוא ממחיש, היא תקפוץ מיד. אם בכל זאת מבקשים לבשל את אותה צפרדע, צריך להניח אותה בסיר ואט אט להגביר את האש. כך היא תכיל את כוח הסבל שלה ותישאר על כנה כל הדרך לצלחת (הלא כשרה).

כך הוא גם היהודי הגלותי, הוא מסביר. בגטו, היהודים התרגלו לרצח או אונס מדי פעם, כמו שהממשלה הכילה ירי רקטות במינון נמוך לעבר שדרות. לדבריו, "לנו יש גישה אחרת, חדשה. אף מדינה בעולם לא הייתה מסכימה שארגון טרור יפגיז אותה, וכך צריכה להיות גם הגישה של מדינת ישראל".

"הטעויות שישראל עשתה זה בגלל עייפות המנהיגים"

לא פעם דוברי השמאל דורשים מאנשי הימין תוכנית מדינית אלטרנטיבית. כ"ץ מציע פתרון שיימשך שנים ארוכות. "לא יקרה דבר אם משך הפתרון יהיה 20 ו-30 שנה", הוא אומר. "לא צריך לעמוד עם האקדח לרקה. הייתי אומר למנהיגי האומות שיש לנו דרישה על כל ארץ ישראל, משום שהיא שלנו ואנחנו גם יושבים בה".

"300 אלף תושבים בירושלים חיים בשכונות ששוחררו במלחמת ששת הימים, כמו פסגת זאב ונווה יעקב, כך שאנחנו מושרשים מאוד בשטח. הצמיחה הטבעית ביהודה ושומרון היא הגדולה בארץ למרות עצירת הבניה. בתוך שבע עד עשר שנים יחיו מיליון יהודים בשטחים ששוחררו".

"יש גם את תוצאות הפשע והעקירה מגוש קטיף, ואנשים הפנימו והפיקו לקחים ולכן הם יתנגדו לעקירות עתידיות. המציאות ידועה לכולם עם עשרות אלפי טילים וצבא טרור של עשרות אלפי חמאסניקים".

המטרה של כ"ץ היא סיפוח שטחי יהודה ושומרון. לא, הוא לא חושש מהבעיה הדמוגרפית. אין לו גם בעיה לתת אזרחות לפלסטינים שיעדיפו אזרחות ישראלית על פני ירדנית, בתנאי שהם יהיו נאמנים למדינת ישראל כמדינה יהודית ויקפידו לשמור על חוקי המדינה. "אנחנו צריכים להתעסק פחות בערבים ויותר ביהודים", הוא אומר.

לדבריו, "הילודה הערבית הלכה ופחתה בשנים האחרונות, בעוד שהילודה היהודית גדלה. צריך לעודד ילודה ועלייה וכך נלחם בבעיה הדמוגרפית. כל יהודי רוסיה עלו, היום עולים מצרפת ומארצות הברית. אין לנו מה לחשוש מהערבים. כל הטעויות שישראל עשתה זה בעיקר בגלל עייפות המנהיגים".

"בראש הממשלה צריך לעמוד אדם שומר מצוות. כמו ש- 60 אחוז מהקצונה הזוטרה היא דתית, גם בממשלה צריך להרהיב עוז ולהחליט שאנחנו הולכים להנהיג את המדינה, ולא לתת את המדינה בידי אנשים רופסים או מושחתים".

קופץ ראש לפוליטיקה

יעקב כ"ץ, בן 58, התגייס לסיירת שקד בשנת 1970 ושירת תחת אריאל שרון. במלחמת יום כיפור, כ"ץ נפצע אנוש מפגיעה ישירה ברגלו של רקטת אר-פי-ג'י. מה שחייב את כריתת רגלו ואשפוז ממושך בבית החולים. הפציעה קרתה, בשעה שהוא שימש כמפקד ב"כוח פצי", שבהוראת שרון איתר והשמיד 70 לוחמים מצריים מבוצרים. היום מרבית ילדיו וחתניו משרתים במילואים ובסדיר ביחידות מובחרות.

לאחר ששב לאיתנו מהפציעה, כצל'ה היה ממייסדי "גוש אמונים" – התנועה שהתחילה את מפעל ההתנחלויות ביהודה, שומרון ועזה. בין היתר, הוא היה ממקימי "מוסדות בית אל", שכוללים ישיבה גבוהה, ישיבה תיכונית, אולפנה לבנות והוצאת ספרים. בשנת 1987, כ"ץ רכש ספינה והקים את ערוץ 7, שנסגר בשנת 2003 בטענה ששידוריו אינם חוקיים. עם סגירת ערוץ הרדיו, נפתחו עיתון "בשבע" ואתר אינטרנט.

כצל'ה ידע שהוא הולך לעמוד בראש האיחוד הלאומי, ימים ספורים לפני המועד האחרון להגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית. עד מערכת הבחירות הזו, היתה לו השפעה רבה מאחורי הקלעים. כעת, בלחץ רבותיו, הוא החליט לעלות על הבמה ולהיות השחקן המרכזי במפלגה.

"הסכמתי לעמוד בראש הרשימה, בתנאי שכל ארבע המפלגות יכנסו לאיחוד ללא תנאים, כאשר האידיאלים עומדים מעל הכל", הוא מסביר. "לכן אורי אריאל זז למקום שני ואריה אלדד למקום שלישי. דרשתי גם שברוך מרזל והרב וולפא לא ירוצו בעצמם, משום שמרזל מהווה סדין אדום לציבור הישראלי".

"הרבנים לא רוצים שנהיה הכלבלבים שלהם"

האיחוד הלאומי הוא התקבצות של ארבע מפלגות שהתאכזבו ממפלגת "הבית היהודי", שביקשה לאחד את הכוחות הדתיים. מכורח המציאות, לא היה פשוט לחבר בין כל הפלגים. מצד אחד יש את "מולדת" ו"התקווה", שחברים בהן חילוניים ודתיים ביחד. מהעבר האחר ניצבת "תקומה", שנשמעת לקול רבנים, ו"ארץ ישראל שלנו", של הרב וולפא החב"דניק ושל ברוך מרזל.

לטענת כ"ץ, בסיעה המאוחדת הוחלט על משמעת סיעתית גם בנושאי דת ומדינה וביתר הנושאים שעל הפרק. כיוון שמלבד אלדד, יתר המועמדים במקומות הריאליים הם דתיים שמתייעצים עם רבותיהם, הרי שהוא יחויב גם לדעת הרבנים. עם זאת, כ"ץ מבהיר כי, "לציבור שלנו יש שמיעה עומקית והרבנים סומכים עלינו שנעשה את הדברים הנכונים. הרבנים לא רוצים שנהיה הכלבלבים שלהם".

כעת מקווים ב"איחוד הלאומי" כי חובשי הכיפות הסרוגות עם עמדות מתונות יצביעו עבור "הבית היהודי", בעוד שהם פונים למה שהם מגדירים "אוהבי התורה, אנשים עם אהבת הארץ, ופחות מתחנחנים. אנחנו פונים לקהל יעד שהוא גם חילוניים וגם חב"דניקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully