וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תוקף בעזה, 47 פלסטינים נהרגו

ניר יהב ויהושע בריינר

13.1.2009 / 18:37

מקורות פלסטינים מדווחים כי תקיפות צה"ל בשכונות העיר חסרות תקדים בהיקפן. מניין ההרוגים הפלסטינים עלה היום ל-971, אבל לבני התעקשה: "המבצע הוא אינטרס פלסטיני"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

מקורות פלסטינים דיווחו היום (שלישי) כי כוחות צה"ל זרעו הרס אדיר בשכונת א-זייתון ותל אל-הווא שבעיר עזה. המקורות הגדירו את התקיפות וההפגזות הלילה והבוקר כ"חסרות תקדים בהיקפן מאז תחילת פעולת צה"ל ברצועת עזה". הפלסטינים מדווחים, כי 13 חמושים נהרגו בקרבות עם צה"ל בג'בליה.

בצהרים דיווחו הפלסטינים כי שבעה פלסטינים נהרגו בשלוש תקיפות של חיל האוויר במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון הרצועה. בכך עולה מניין הרוגים היום ל-47. מניין ההרוגים מאז תחילת פעולת צה"ל ברצועת עזה עלה ל-971 ומניין הפצועים ל-4,420. משרד הבריאות הפלסטיני טוען כי כשליש מבין ההרוגים הם ילדים וכמאה מתוכם הן נשים. באשר לפצועים, 35% מתוכם הם ילדים ו-15% הן נשים

מוקדם יותר הבוקר דיווחו הפלסטינים כי טנקים של צה"ל חדרו הלילה בפעם הראשונה למספר שכונות בעזה. בשכונת ח'זאעה שליד חאן יונס נהרגו 11 פלסטינים. רשת "אל-ג'זירה" מדווחת הבוקר כי צה"ל תוקף את העיר עזה מהאוויר, מהים ובאמצעות ארטילריה. על פי הדיווח, מדובר בתקיפה האינטנסיבית ביותר מאז תחילת פעולת צה"ל ברצועה. כמו כן, מדווחת הרשת, כי ההפגזות הישראליות ממזרח לשכונת תופאח בעיר מבוצעות "כהכנה לכניסה קרקעית לאזור".

לבני: "חמאס מגלה מצוקה"

"המבצע בעזה משרת את האינטרסים של העם הפלסטיני והמשטרים המתונים באזורינו" - כך אמרה הבוקר (שלישי) שרת החוץ ציפי לבני בפגישה עם נציגי הוועד היהודי-אמריקאי בתל אביב. לדבריה, "יש פער גדול בין מה שאנחנו שומעים בחדרי חדרים למה שקורה בזירה הציבורית. יש סימנים לכך שהחמאס בעזה מגלה סימני מצוקה, אך ההנהגה בדמשק משדרת מסר אחר".

שר הביטחון אהוד ברק אמר היום כי ישראל תמשיך לפעול בו זמנית בחזית הצבאית ובמישור המדיני. "הפעולה נמשכת במטרה להביא למציאות של שקט בדרום, וכדי למנוע את ההברחות בציר פילדלפי. אנחנו עובדים על שתי המטרות הללו, לצד עין פקוחה אל היוזמות המדיניות. אנו ממשיכים בפעולה הצבאית והעובדה שהעורף מאוחד מאחורי צה"ל עוזרת מאוד, אנחנו נצא מהפעולה הזו כשידנו על העליונה".

הבוקר אמר הרמטכ"ל גבי אשכנזי, כי "יש לנו הישגים רבים מאוד ברצועת עזה, בפגיעה בחמאס ובהנהגת הארגון". לדבריו, "עדיין יש מלאכה רבה לפנינו, ואנו פועלים להעמקת הפגיעה בזרוע הצבאית, הלחימה מורכבת והיא נמשכת גם ברגעים אלו, אנו נמשיך לפעול לפי התוכניות של צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully