וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן הראשון של הילרי קלינטון בסנאט

טלי גולדשטין

13.1.2009 / 11:10

ביום חמישי תושבע סנאטורית ניו יורק לתפקיד מזכירת המדינה. בשימוע בסנאט היא תישאל בעיקר לגבי מדיניות חוץ ועסקיו של בעלה

הילרי קלינטון, מזכירת המדינה האמריקאית הנכנסת, תופיע היום (שלישי) לפני ועדת החוץ של הסנאט האמריקאי בשימוע מיוחד לקראת השבעתה לתפקיד. ככל הנראה צפויה קלינטון, כיום סנאטורית מדינת ניו יורק ובעבר הגברת הראשונה, להתקבל בחום בסנאט גם על ידי המחנה הרפובליקני.

עם זאת, על קלינטון להכין עצמה למספר שעות בהן תישאל לגבי השקפותיה ושל הנשיא הנבחר לגבי מדיניות החוץ. רבים בוושינגטון מצפים לשמוע מה קלינטון וברק אובמה מתכננים לעשות בנוגע לסוגיות חוץ – מאירן ועד המזרח התיכון, רוסיה ואפגניסטן. קלינטון תישאל גם לגבי קשריו הפיננסיים של בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, מחוץ לארה"ב והאפשרות לניגוד אינטרסים שעסקיו מציבים בפניה בתפקיד החדש.

ההצבעה עצמה בסנאט צפויה לקרות ביום חמישי, סימן לכך שיו"ר הוועדה הסנאטור ג'ון קרי לא צופה מכשולים יוצאי דופן.

אוהבים את ישראל?

עוזרי הסנאטורית אמרו אתמול כי קלינטון תבטיח את חידוש ההנהגה האמריקאית וכוחה הדיפלומטי. "בדומה לנשיא הנבחר, היא מאמינה כי דיפלומטיה צריכה להיחרט על דגל מדיניות החוץ האמריקאית. יש לשלב את הדיפלומטיה עם כוח צבאי בדרכים שיתאימו למאה ה-21", אמרו.

עם זאת, הצהרה זו אינה אומרת רבות לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שהגיע בשבועות האחרונים למשבר. שני הצדדים יעקבו אחרי כל רמז קל שבקלים שקלינטון עשויה להגיד במהלך השימוע לגבי כיצד היא ואובמה מתכוונים להתמודד עם המצב בעזה.

אובמה, ששמר על שתיקה בכל הנוגע למצב, הבטיח כי יפעל בנושא מיד עם היכנסו לתפקיד באופן רשמי, אך רמז בראיון לרשת ABC כי לא ינקוט בעמדה שונה בהרבה מזו של קודמו הנשיא בוש. בשימוע צפויה להישאל קלינטון כיצד הממשל החדש מתכוון להתנהל מול ארגון חמאס. אובמה בעקרון פסל אפשרות של משא ומתן ישיר עם ארגון הטרור. במקום זאת, הוא מתכוון להשליך יהבו על התיווך המצרי בין הישראלים לפלסטינים.

קלינטון, בדומה לאובמה, הביעה מאז ומתמיד את תמיכתה הבלתי מעורערת בישראל, אך הפלסטינים מקווים כי היא והנשיא החדש ימתנו קמעה את עמדותיהם עם הכניסה לתפקיד. נושא נוסף עליו תישאל קלינטון הוא כוונת אובמה לסגור את כלא גואנטנמו ונסיגת הכוחות האמריקאים מעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully