וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילוג חריף בין הנהגת חמאס בדמשק ובעזה

13.1.2009 / 9:31

לפי מקורות מצריים, אירן לוחצת על הנהגת חמאס בסוריה לדחות את ההצעה המצרית, ואילו בהנהגת חמאס בעזה מעוניינים להיענות להצעה

פילוג חריף בין חמאס דמשק לחמאס עזה: הנהגת חמאס בסוריה חשופה ללחצים מצד אירן וסוריה לדחות את ההצעה המצרית להפסקת אש או להכשילה, בזמן שמנהיגי חמאס ברצועת עזה מתעקשים להיענות להצעה המצרית להפסיק את האש "במטרה לשמור על האינטרסים של תושבי עזה ועל חייהם". כך דיווחו מקורות מצריים רשמיים לעיתון הממסדי המצרי "אל-אהראם".

המקורות מסרו עוד כי חמאס מנסה להשיג רווחים פוליטיים במלחמה הזו. לפי העיתון, חמאס רוצה לקחת חלק קבוע בכוח הפיקוח במעבר רפיח, אולם ישראל מסרבת לכך בתוקף. עוד דיווחו המקורות כי מצרים דחתה את כל הדרישות להציב כוחות בינלאומיים במטרה למנוע הברחות לרצועה. "מצרים קיבלה ציוד טכנולוגי מתקדם שיסייע לה למנוע הברחות", מסרו.

המקורות הוסיפו וציינו כי משלחת חמאס, שהשתתפה בשיחות בקהיר עם הבכירים המצרים, עדיין ממתינה לתשובתו מדמשק של ראש הלשכה המדינית של הארגון חאלד משעל בנוגע להצעה המצרית. לפי העיתון, במהלך היום צפוי משעל להעביר את תשובתו להצעה. המקורות מסרו כי המגעים שניהלה המשלחת עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן "היו חיוביות".

רשת הטלוויזיה 'אל-ערבייה' מדווחת כי בקהיר החלה פגישה נוספת בין משלחת חמאס לבין ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן. הרשת דיווחה עוד כי חמאס מתנה את הסכמתו לרגיעה עם ישראל בנסיגה מיידית של כוחות צה"ל מרצועת עזה.

מסכימים להצבת כוחות טורקיים

בתוך כך, מקורות בחמאס ברצועת עזה מסרו לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי משלחת של הארגון צפויה להודיע להנהגה המצרית כי היא מסכימה לפרישה של כוחות טורקיים בגבול רפיח במקום הכוחות הבינלאומיים בו. "חמאס רוחש אמון רב לטורקיה ובתפקיד שהיא ממלאת כמדינה איסלאמית".

לדברי המקורות, רעיון פרישת הכוחות הטורקיים בגבול הוצע לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, על ידי בכירים טורקים במהלך ביקורו האחרון של ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בדמשק. "חמאס מסכים להצבת הכוחות הטורקים בתמורה לפתיחת כל המעברים, ביניהם מעבר רפיח".

אתמול הביע ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה הסכמה "לשתף פעולה עם כל יוזמה להפסקת אש". לדבריו, "מתנהלות פגישות בנוגע להצעות להפסקות אש. נבוא עם ראש פתוח לכל דיון בכל יוזמה חיובית שתשים קץ למתקפה על עזה ונסכים לבחון כל יוזמה. אנו מתנהלים בשני מסלולים נגד המתקפה הישראלית – בדרך העמידה האיתנה ובדרך המדינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully