וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש נפתחה לעבר כוח מג"ב בגבול ירדן

נתיב נחמני ויהושע בריינר

13.1.2009 / 9:16

האש נורתה לעבר סיור של לוחמי מג"ב סמוך למסוף "רבין". הכוח השיב אש לעבר מקור הירי. אין נפגעים בשני הצדדים. צה"ל פתח בתחקיר

אש נפתחה הבוקר (שלישי) לעבר כוח משמר הגבול המוצב במסוף "רבין" שעל גבול ירדן, לא היו נפגעים. הירי בוצע לעבר לוחמי מג"ב ערבה שהיו בסיור סמוך למסוף מהצד הירדני של הגבול, סמוך לשעה 7:00 ובוצע ככל הנראה מנשק קל. מקור הירי היה בודד והכוח השיב אש, אך לא ידוע על נפגעים בצד השני. גורמי ביטחון פתחו במגעים עם מפקד החטיבה הירדנית באזור בכדי שתסייע ותפעל לאתר את מקור הירי. במקום מתבצע תחקיר בראשות מפקד מג"ב ערבה.

לדברי גורם במג"ב, כל אנשי הצוות במסוף מתוחקרים, כולל מאבטחי המסוף, וברור שהירי נורה מכיוון ירדן. הלוחמים ביצעו סריקה באזור, כדי לשלול ניסיון חדירה. גורם בכיר בצבא ירדן הכחיש כי בוצע ירי מצידו הירדני של הגבול לעבר ישראל. "לא נורו יריות מצדו הירדני של הגבול. אין אמת בדיווח", אמר הבכיר לסוכנות הידיעות הירדנית 'פטרה'.


ביום ראשון פתח חמוש סורי באש לעבר כוח צה"ל שעסק בעבודות הנדסיות בגדר בגבול בין ישראל לסוריה באזור תל פארס שברמת הגולן. איש לא נפגע, אולם נזק נגרם לגדר. בעקבות התקרית החמורה הגישה ישראל תלונה לאו"ם. חיילים של כוח או"ם המוצב באזור הגיעו למקום על מנת לאמוד את הנזקים ולבחון את נסיבות התקרית. במקביל פתח פיקוד הצפון בתחקיר הארוע. על פי הערכות, גם במקרה זה לא היה מדובר בתקרית יזומה אלא במעשה של אדם בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully