וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צנחנים נפצע אנוש בפיצוץ בית ממולכד

יהושע בריינר וניר יהב

13.1.2009 / 9:27

שני חיילים נוספים נפצעו באורח קל בארוע. אמש נפצעו 4 חיילים מירי של כוחותינו. רשת "אל-ג'זירה" מדווחת כי העיר עזה מותקפת מהאוויר ומהים ובאמצעות ארטילריה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

סג"מ אהרון קרוב מחטיבת הצנחנים נפצע הלילה (שלישי) באורח אנוש בפעילות צה"ל ברצועה. קרוב נפצע כשערך סריקות בבית ממולכד בצפון הרצועה. עוד שני חיילים נפצעו באורח קל בארוע. הם פונו לטיפול בבית החולים. הודעה נמסרה למשפחותיהם. בתוך כך נפצע הלילה בנוסף חייל צה"ל באורח קל מרסיסים.

הפלסטינים דיווחו כי טנקים של צה"ל חדרו הלילה בפעם הראשונה למספר שכונות בעזה. רשת "אל-ג'זירה" מדווחת הבוקר כי צה"ל תוקף את העיר עזה מהאוויר, מהים ובאמצעות ארטילריה. על פי הדיווח, מדובר בתקיפה האינטנסיבית ביותר מאז תחילת פעולת צה"ל ברצועה. כמו כן, מדווחת הרשת, כי ההפגזות הישראליות ממזרח לשכונת תופאח בעיר מבוצעות "כהכנה לכניסה קרקעית לאזור".

הפלסטינים מדווחים כי מאז תחילת היום (שלישי) נהרגו עשרה פלסטינים בקרבות עם חיילי צה"ל ברחבי רצועת עזה. בכך עלה מניין ההרוגים מאז תחילת פעולת צה"ל בעזה ל-930 וליותר מ-4,300 פצועים. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי דיווחה כי שניים מאנשיה נהרגו בתקיפה של חיל האוויר בדרום רצועת עזה.

הלחימה נמשכת

הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, אמר הבוקר בגלי צה"ל כי "לכוחות צה"ל ישנם הישגים רבים בפגיעה בחמאס, אולם עדיין יש מלאכה רבה לפנינו, ואנו פועלים להעמקת הפגיעה בזרוע הצבאית. הלחימה מורכבת והיא נמשכת גם ברגעים אלו, ואנו נמשיך לפעול לפי התוכניות של צה"ל".

דובר צה"ל מסר הבוקר כי שלושים מחבלים חמושים נהרגו במהלך הלילה בפעילות כוח צה"ל ברצועת עזה. כמו כן, חשפו חיילי צה"ל שתי מנהרות ממולכדות ואמצעי לחימה רבים בניהם ארבעה משגרי פצצות מרגמה. מטוסי צה"ל ביצעו במהלך הלילה שישים תקיפות מתוכן עשרים תקיפות של מנהרות באזור פילדלפי.

אמש נפצע חייל צה"ל באורח קשה ושלושה נוספים נפצעו באורח קל בצפון הרצועה. הודעה נמסרה למשפחות החיילים. הפצועים, מכוח צנחנים שפעל במקום, פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים. החייל שנפצע באורח קשה פונה למרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר. מצה"ל נמסר, כי ככל הנראה כוח מילואים שפעל בסמוך חשד כי חיילי הצנחנים הם כוח של חמאס ופתח לעברם באש.

כוחות מילואים גדולים ברצועה

בתוך כך, צה"ל חידש אתמול בערב את ההפגזות הארטילריות על שכונות בצפון הרצועה. מקורות פלסטינים דיווחו, כי לפחות חמישה פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל בשכונת א-זייתון שבעיר עזה. בנוסף, מקורות בעזה דיווחו, כי פעיל הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, איברהים אבו ג'זר, נהרג וארבעה נוספים נפצעו בתקיפה של חיל האוויר באזור רפיח.

במהלך היום ה-17 למבצע החלו להיכנס לצפון רצועת עזה מספר גדול של כוחות מילואים. הכוחות אמורים להוות מעטפת חיצונית לכוחות הסדירים שנותרו בשטח הפלסטיני ולאפשר העמקה של הפעולה הישראלית. בצה"ל הדגישו, כי אין מדובר בכניסה לשלב ג' של מבצע "עופרת יצוקה", אלא הרחבה של הפעילות, תוך כדי תפיסת שטחים שאוישו עד כה בכוחות הסדירים של צה"ל על ידי אנשי המילואים.

בחמאס המשיכו גם אתמול בירי הרקטות לעבר ישראל, אולם בהנהגת הארגון מתחילים לאותת כי הם עשויים להסכים להצעה המצרית. בנאום שנשא ממקום מחבואו בעזה, אמר ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה כי "חמאס מוכן לשתף פעולה עם כל יוזמה להפסקת אש."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully