וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מרחיב פעילות חיילי מילואים בעזה

יהושע בריינר

12.1.2009 / 19:27

מספר גדול של כוחות מילואים החלו להיכנס לרצועה על מנת לתת מעטפת חיצונית לכוחות הסדירים, ולאפשר העמקת הפעולה. היום נפצע בעזה חייל באורח קל

ביום ה-17 ללחימה בעזה, מספר גדול של כוחות מילואים החלו להיכנס לצפון רצועת עזה. הכוחות אמורים להוות מעטפת חיצונית לכוחות הסדירים שנותרו בשטח הפלסטיני ולאפשר את העמקתה של הפעולה הישראלית. במהלך היום נפצע חייל צה"ל באורח קל בחילופי אש ברצועה.

בצה"ל מדגישים, כי אין מדובר בכניסה לשלב ג' של מבצע "עופרת יצוקה", אלא בהרחבה של הפעילות, תוך כדי תפיסת שטחים שאויישו עד כה בכוחות הסדירים של צה"ל על ידי אנשי המילואים. במהלך היום נרשמו מספר תקריות בין הכוחות לבין חמושים פלסטיניים, אולם לא הייתה התגברות בעימותים.

במערכת הביטחון מעריכים כי מנהיגי הזרוע הצבאית של הארגון עדיין שולטים בירי הרקטות לעבר ישראל, שנעשה במרביתו מתוך העיר עזה. לפי הערכות המודיעין, אנשי חמאס חוששים לצאת ממקומות המסתור, דבר המכריח בכירים בארגון לשגר בעצמם חלק מהרקטות. עד כה לא נתקלו כוחות צה"ל בתקיפות צבאיות יזומות ומאורגנות של אנשי חמאס, אלא בעיקר בפעולות של בודדים שכללו בעיקר ירי צלפים. עם זאת, במערכת הביטחון מעריכים, כי הירידה בירי אל עבר ישראל, שנרשמה בימים האחרונים, מעידה כי חמאס מעוניין בהפסקת אש.

"לא מפחדים להיכנס לסימטאות"

גורמים במערכת הביטחון אומרים כי המטרה העליונה של המבצע הייתה ונותרה הרתעה. עד לאישור שלב ג' של הפעולה, שמשמעו כניסה אל תוך השטח הבנוי של העיר עזה, מתכוונים בצה"ל להמשיך במתכונת של הימים האחרונים, שהתרכזה בפגיעות ביעדים מהם מתבצעת פעילות של ירי רקטי אל ישראל ובתקיפת מנהרות ומחסני אמל"ח. מתחילת המבצע ערך חיל האוויר קרוב ל-2,250 תקיפות ברחבי הרצועה.

במערכת הביטחון מדגישים, כי צה"ל אינו נרתע מלהיכנס אל תוך הסמטאות של עזה, וכי מבחינת הכוחות בשטח הפעולה איננה מוגבלת בזמן. לדברי הגורמים, הפעולה הנוכחית מאפשרת השתלטות על מרחבי השיגור ועל פאתי העיר עזה, שם מסתתרים על פי הערכות בכירי חמאס ואנשי הארגון.

עניין נוסף אליו מתייחסים במערכת הביטחון הוא הנושא ההומניטרי, כאשר בימים האחרונים נתקלו בתופעה כי חלק גדול מהסחורה המועברת לפלסטינים אינם נמשכים על ידי ארגוני הסיוע הבינלאומיים. בצה"ל מתכוונים להמשיך ביוזמות ההומניטריות, ואף נשקלת האפשרות להקים בית חולים שדה מחוץ לשטחי הרצועה לטיפול בחולים הפלסטיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully