וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: חיילים סירבו להילחם בעזה

יהושע בריינר

12.1.2009 / 22:08

חייל מילואים ירצה 14 יום בכלא בעקבות סירובו להשתתף במבצע בעזה. מלבדו, סירבו עוד כעשרה חיילים. "לא ניקח חלק במעגל הדמים"

לראשונה מאז תחילת המערכה בעזה נכנס היום (שני) לכלא חייל מילואים שסירב להיכנס לרצועה עזה במסגרת המשך המבצע הקרקעי מסיבות מצפוניות. החייל נשפט ל-14 ימי מחבוש אותם החל לרצות בכלא שש. מלבד החייל סירבו עוד כעשרה חיילי מילואים לקחת חלק בפעילות צה"ל, אולם עד כה נשפט רק חייל אחד. מרבית הסרבנים הינם לוחמים שנימקו את החלטתם בהתנגדותם למלחמה מסיבות מוסריות, בטענה כי הם 'אינם מוכנים לקחת חלק במעגל הדמים'.

"תוך 17 יום הרגנו כבר קרוב ל-900 פלסטינים, מתוכם מאות ילדים ונשים, וזה רחוק מאוד מלהיות התגובה ההכרחית של ישראל", אומר סגן במיל' נועם ליבנה, קצין שסירב לקחת חלק בפעילות צה"ל שממתין להחלטה בעניינו. "אם צריך להשתמש באלימות אז היא צריכה להיות מינימלית וזה ממש לא מה שאנחנו עושים. יש כאן הרג סיטונאי של חפים משפע, ואין דבר שמצדיק הרג שכזה. צריך להיות מטומטם ובור כדי לחשוב שההרג הזה יביא את התוצאות שאנחנו מבקשים להשיג. זו יהירות ישראלית שחוזרת על עצמה פעם אחר פעם במחשבה שאם נרביץ והרבה- הכל יסתדר. כמות השנאה והסבל שאנחנו נוטעים בעזה עוד תחזור אלינו כמו בומרנג".

לדברי ליבנה, הוא איננו יוצא להגנת חמאס, שבעצמו משתמש באוכלוסיה הפלסטינית. "אין לי מילה חיובית אחת על חמאס, שמנצל את האוכלוסיה בצורה צינית ומשתמש בנערים פלסטיניים בצורה אכזרית, אבל כל זה לא פותר אותנו מלהיות מוסריים או להיות הגיוני בתגובות של הצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully