וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת סתמה את הפה לחמאס

טלי גולדשטין

12.1.2009 / 14:19

שידורי תחנת הטלוויזיה של חמאס "אל-אקצא" באירופה הופסקו ביום שישי פחות מיממה לאחר שעלו לאוויר על רקע הסתה לאלימות

רשות השידור בצרפת הטילה איסור על שידורי תחנת הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס ברשת הלוויין של חברת "נורסטאר" – חברה בת של מפעילת הלוויין הצרפתית "יוטלסאט". שידורי תחנת הטלוויזיה של חמאס באירופה הופסקו ביום שישי פחות מיממה לאחר שצורפה לתחנות האחרות ברשת. ההחלטה להטיל איסור על הערוץ נתמכה על ידי הוועד היהודי האמריקאי AJC .

ערוץ אל-אקצא שודר ברחבי אירופה ומדינות הים התיכון. ב-7 בינואר הוא עלה לאוויר, אולם בעקבות החלטה של רשות השידור הצרפתית, מיד לאחר מכן עלתה שקופית "השידורים שובשו".

לפי דיווח רשות השידור הבריטית, רשות השידור הצרפתית שלחה בדצמבר אזהרה ל"יוטלאסט" - חברת הלוויינים השלישית בגודלה בעולם שמרכזה בפריז – על רקע החשד כי חלק מהתוכניות שישודרו ב"אל-אקצא" יהוו הפרה של סעיף 5 בחוק האוסר על הסתה לשנאה או לאלימות על בסיס גזע, דת או לאום. כש"יוטלסאט" קיבלה את האזהרה מרשות השידור, לדבריה היא שלחה מסר ל"נורסאט", מפיצת הערוץ, וביקשה ממנה "לכבד את החוקים הבינלאומיים והממלכתיים הנוגעים לתכנים".

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי מ"יוטולאסט" נמסר שלא היה קיים חוזה בינה לבין "אל-אקצא". "יש לנו חוזה עם חברת ההפצה 'נורסאט' המבוססת בבחריין. הבנו שהיא מפיצה את שידורי 'אל-אקצא' על גבי הלוויינים שלנו", נמסר בהצהרה.

מרכז שמעון וויזנטל פרסם הצהרה בה נכתב כי מכתב נשלח למנהל רשות השידור הצרפתית מישל בויאן המביע חשש מפני שידורי "אל-אקצא" באירופה. "קהל היעד של 'אל-אקצא' הוא דוברי ערבים המתגוררים באירופה ומדינות המערב העלולות להיחשף לקריאות מסיתות של טרוריסטים לתקוף את שכניהם היהודים ולהפנות גבם לערכי החילונות, רב התרבותיות והסובלנות", נכתב במכתב .

במאי 2005, הורו הרשויות בצרפת להפסיק ולשדר את תשדירי ערוץ "אל מנאר", ערוץ חיזבאללה, באמצעות "יוטלסאט" על רקע טונים אנטישמיים בתוכניותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully