וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הקורא עופר נמרודי

ענת קם

12.1.2009 / 13:20

ארגוני זכויות אדם בפניה לראשי מערכות החדשות: "סיקור המלחמה הוא חד צדדי וכמעט שלא נשמעים קולות ביקורתיים נגדה"

שמונה ארגוני זכויות אדם פנו אתמול במכתב לכל עורכי החדשות בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט ולנשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, בטענה כי הקולות הנשמעים בתקשורת מאוחדים בתמיכתם במלחמה בעזה, שגבתה עד עתה את חייהם של מאות חפים מפשע וכמעט שלא נשמעים קולות ביקורתיים נגדה ונגד אופן ההתנהלות הצבא בה. בנוסף, מוחים הארגונים על כי הודעות היוצאות מטעמם ובהן עמדות ביקורתיות אינן זוכות לבמה בתקשורת הישראלית.

במכתב ששלחו הארגונים נכתב: "דווקא בימים קשים וכאובים אלו, חלה חובה מיוחדת על התקשורת לתת במה לעמדות ביקורתיות ולבחון ביתר ביקורתיות את המידע המגיע מגורמים רשמיים במטרה להביא לציבור מידע רב ככל שניתן ולאפשר דיון ציבורי פתוח. רק במה של דעות מגוונות תאפשר דיון כזה. רק לתקשורת יש את הכוח והאפשרות לתת במה כזו. לצערנו, בעת הזו, דיון על צדקתה של הדרך בה נוהגת ישראל אינו מתקיים. דווקא לאור לקחי מלחמת לבנון השנייה, ראוי היה לתת לקולות אחרים להישמע מתחילת המבצע, ולא רק בשלב מאוחר, כפי שנעשה במלחמת לבנון השנייה".

על המכתב חתומים האגודה לזכויות האזרח בישראל, ארגון "במקום", מתכננים למען זכויות תכנון, ארגון בצלם, מרכז "גישה" לשמירה על הזכות לנוע, הועד הציבורי נגד עינויים בישראל, ארגון "יש דין" לזכויות אדם, המוקד להגנת הפרט וארגון רופאים לזכויות אדם, שמציינים כי המגמתיות בסיקור משמעותית במיוחד על רקע איסור כניסת עיתונאים לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully