וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנות מאסר לשוטר שהצטרף לארגון פשע

עדי שמחוביץ

12.1.2009 / 11:18

טירן זלאי הורשע בשיתוף פעולה עם ארגון הפשע של משפחת חרירי. "הנאשם חצה את הקווים והפך להיות חייל בארגון פשיעה"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שני) 4 וחצי שנות מאסר על מי שהיה קצין בילוש במנהלת ההגירה בנמל התעופה בן גוריון, טירן זלאי. זלאי הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בשורה של עבירות, בהן שיבוש הליכי משפט, מרמה והפרת אמונים, שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת מקום לשם הימורים.

מגזר הדין עולה כי זלאי ניצל את תפקידו ומעמדו כאשר העביר מידע לעבריינים, ביניהם כמאל עיאט, מי שהוגדר על ידי המשטרה כאחד מראשי התארגנות עבריינית של משפחת חרירי. בתמורה קיבל זלאי טובות הנאה כגון רווחים מבתי הימורים שבבעלותו של עיאט. בפרשה הואשמו 12 נאשמים נוספים, שכולם היו קשורים לפרשיות בהן היה מעורב זלאי, כולם הואשמו בעבירות קלות יחסית.

"חלקו של הנאשם בפרשה הוא הארי, ובהיותו קצין משטרה כשלונו חמור", כתב השופט צבי גורפינקל בהחלטתו. "העונש הראוי היה שייגזר על הנאשם בתמונה הכוללת של העבירות שפורטו, לא היה אמור לפחות מ-12 שנות מאסר בפועל. יחד עם זאת, בעת צרה, לא ניתן להתעלם ולמחוק כליל את ארבע שנות שירותו של הנאשם בצבא ואת 17 שנות שירותו במשטרה, שירות שהיה מועיל וללא דופי ואף זכה לשבח והוקרה, כל זאת עד שהנאשם הסתבך בעבירות הנוכחיות. כאמור, הצדדים הגיעו להסדר טיעון, בעיקר משום מצבו הבריאותי הקשה של הנאשם".

עורך דין משה סעדה ועורכת דין בתיה קוליץ מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות אמרו כי "אנחנו מביעים סיפוק נוכח גזר הדין, הנאשם הינו קצין במשטרת ישראל שחצה את הקווים והפך להיות חייל בארגון פשיעה, וביצע יחד עם הארגון עבירות חמורות של סחיטה באיומים, שוחד, הסגרת מקור משטרתי וכן העברת חומרים משטרתיים מסווגים. לטעמנו, יש בגזר דין זה כדי ליצור קו ברור לשוטרי משטרת ישראל מה מותר ומה אסור, ולהרתיע שוטרים אחרים מלעשות מעשים אלו".

עורך דין אבי עמירם, סנגורו של זלאי: "על כפות המאזניים במשפט זה עמדה תרומתו האדירה של זלאי למדינת ישראל. האיש הזה התנדב למלחמות ישראל אף על פי שלא היה כשיר בריאותית לשרת בצה"ל, וחילץ אנשים תחת אש. מצב משפחתי וקושי בריאותי של בנותיו יצרו אצלו משבר נפשי עמוק שהוביל למעידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully